2009. szeptember 17., csütörtök

Amiért nem szerettem..

... de már dorombol. Lelekes amatőrként a Hóleopárd telepítésénél a 'rakd fel, nem variálunk' opciót választottam, nem a Custom Installt. Először a kőkorszakból itt maradt ACTX alkalmazás mondta, hogy ő Rosetta nélkül nem fut. Majd az xls-emet a Numbers nyitotta meg az Excel helyett. Az Excelnek ugyanis nem akaródzott futni, ő is a Rosettát kereste. Én is. Azért nem volt nagy 'was ist das' a megtalálása, csak kattintani kellett egyet, az iMac megkereste, feltelepítette. Azóta ismét szállnak a repülők (ACTX) és zúgnak az Excel makrók (mert ilyen a Numbersben nincs).
Értem én, hogy ez finom marketinges nyomás arra, hogy a nem cocoa programoktól megszabaduljunk (valamint dögöljön meg a szomszéd rétjén hízó Excel és tsa), de nem szép. De nálam is majdnem bejött. Megnéztem, hogy boldogulok-e Numbersben, de egyrészt a makrók, másrészt az ISNUMBER() függvény hiányzott. Ez utóbbi hiányát nem is értem.
A Rosetta a Custommal egyből feltelepíthető. Szerepe pont az, ami kiderült a fentiekből, a régi carbon progik futtatása az új OS X alatt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szőrszálhasogató mód bekapcs: Azért ez a minden nézet téglalap, de nem minden téglalap négyzet esete. Attól még hogy valami carbonos (ld. iTunes) nem feltétlen PPC-only és nem feltétlen igényli a Rosettát. Viszont az Applenek hála biztos 32bites...

Ferenczy Gábor írta...

pff. jogos. classicot kellett volna írnom carbon helyett, mert az ACTX esetén erről van szó. Át is írnám a topicban, de akkor az Almalp oldalán ismét friss hírként jelenne meg (nem értem, miért, így marad itt ez a korrekció.) Köszönöm!

Megjegyzés küldése