2011. augusztus 30., kedd

UPC, amikor elmentek otthonról

Tom Brady már melegít és még mindig 172 kilométer van hátra hazáig? Elhúzódott az új Mac Pro vásárlása és Kalinda baseball-ütőt forgatva közlekedik a The Good Wife két perce indult epizódjában? Ilyenkor nincs más dolgunk, mint lazán elővenni az iPhone-unkat, és arra utasítani az otthoni UPC set-top-boxot, hogy rögzítse a műsort. Ollálá! (Persze vezetési példánknál maradva, azért érdemes lehúzódni az útról és félreállni - ha csak nem élő CSI részre vágyunk alanyként vagy tárgyként.)

UPC - ambivalens viszonyom
A "UPC távrögzítő" alkalmazás jó. Sőt. Szinte hibátlan. Amiért szinte, az nem az alkalmazás, hanem a UPC hibája, amit - ugye - azért nehéz különválasztani az alkalmazásától. A UPC - nálam, hetedik kerület (és nem hét kerület, kedves élő hibafelvevő, az hét darab kerület lenne) - rákényszerített a set-top-boxára, különben nem lenne tévém (lustaságból nem Digi...). Így ismét sok csatornám lett, de elvesztettem. Elvesztettem a kontrollt a tévém felett, ahol eddig én állítottam, hogy a képernyő aránnyal meg nem egyező adást miként passzírozza rá a tévé a kijelzőre. Ezt átvette a UPC eszköze - hát nem szeretem, ahogy csinálja. Elvesztettem a kontrollt a csatornák sorba-rendezése felett, a UPC beállításai vannak és kész. Elvesztettem a gonddal választott tévé-távvezérlőm, helyette a rossz súlyelosztású, bunkó, rossz gomb-elrendezésű UPC távvezérlőt kell használnom. Talán nem véletlen, hogy nem fizettem elő a műsorrögzítés lehetőségére - ez persze az alkalmazás használhatóságára is kihat. (A set-top-box rondasága külön dizájn misét érne. Az pedig, hogy a UPC reklámcsatornái - mindjárt kettő is - kizárhatatlan a műsorok közül, pofátlanság.)

UPC alkalmazás
Az alkalmazás épp oly módon mutatja meg az adókat és a következő egy-két óra műsorát, ahogy azt a tévén is megteszi - az azonosság jó. (Amennyire utálom a tévés elrendezést, lásd sorbarendezés, annyira utálom ezt is.) Bármelyik műsorra rákattintva sms-nyi szövegben elolvashatjuk a tartalmat - ez jó. (Kivéve, ha nincs tartalom, vagy egy sorozat első részének a tartalmát ismétlik a sorozat hatodik évadja negyedik epizódjánál is - gyanítom, ez sem a UPC hibája, de - pechükre - ők a szolgáltatóm.)
Ha beregisztrálnék a UPC weboldalán, és a regisztrálnám magam az alkalmazással, akkor érne össze a tévés és iPhone-os (iPades, de azt nem néztem) szál, akkortól lehetne a tévémmel iPhone-on beszélgetni. A UPC, amikor még a program béta verziójának kipróbálását felajánlotta, lehetővé tette volna e távkapcsolat tesztelését is, de nem éltem az ajánlattal. Teljesen szubjektív ok miatt, gyűlölöm a hibabejelentő vonalukat, ahová csak akkor jutok be a géphangon át, ha az azonosító számom megadom. Nem fogok soha úgy tévézni, hogy a UPC számlalevele lesz a kezem ügyében, uff! Ez nagyon matáv, posta mentalitás - és nem érdekel, hogy mennyire jó a UPC-nek ... tudom, ennek sincs köze az alkalmazáshoz, csak az alkalmazásnak a UPC-hez.

Júpíszis vagy? Használd!
Az is szimpatikus, hogy időben napokig tudok előre menni, bejelölni műsort, hogy otthon, ha megy a tévé, jelezze, hogy kedvencem indul a másik csatornán. Annyira jó a UPC alkalmazása (a UPC területen élőknek), hogy más műsorújság alkalmazásra nincs is szükség - én ki is dobtam azokat. A UPC ugyanis - előnye és hátránya - pont azt és úgy adja, ahogy a tévém. Ezért azt javaslom, hogy ha UPC-s vagy, akkor használd!

1 megjegyzés:

Szántai Károly írta...

Nem tudom, hogy az itthoni UPC ugyanazt a technológiát használja-e, mint a holland anyacég, de csendben megjegyzem, hogy ott a "távrögzítő" rendszer mögött Apple technológia áll. Mégpedig a méltánytalanul elfeledett Apple WebObjects webalkalmazás platform. Itt van erről a fejlesztők "bejelentése": http://lists.apple.com/archives/webobjects-dev/2011/Mar/msg00044.html
Karesz

Megjegyzés küldése