2012. március 21., szerda

Adobe: Creative Suite, Creative Cloud és Digitális Marketing

Az Adobe az első üzleti negyedévében (december–február) hajszállal növelte a bevételeit. Az elemzők számára ez nem is volt meglepő, az igazi érdeklődés a CS6 és a Creative Cloud bevezetésére irányul, a beavatottak már ismerik a pontos dátumot, de sokat már nem kell aludnunk. (A hivatalos bemutató után lesz hazai CS6 rendezvény is, az előadók személyét már kiválasztották – ez is jelzi, hogy nem kell júniusig várnunk.) Az Adobe jövője a CS6 és a hozzá kapcsolt Felhő sikerétől függ, az Adobe az elmúlt éveben jelentős energiát fordított e két területre. Szoftverek területén az Adobe legnagyobb vetélytársa az Apple, a Corel és a Quark, net–analitika és –marketingben pedig a Google. Aki jól tud versenytársat választani...
"Stratégiai cél a Digitális Média és Digitális Marketing vezetőjévé válás. A hamarosan bemutatandó Creative Suite és Creative Cloud a már lendületben lévő Digitális Marketinggel biztossá teszi növekvő bevételi és nyereség terveinket" – mondta Shantanu Narayen, az Adobe elnöke.

Digitális Média
Az idén a Digitális Média sikere határozza meg az Adobe létét, ez a legfontosabb üzleti szegmensük. Az első negyedévben lelassult az értékesítés, mert a vásárlók az új Creative Suite–ra várnak. A CS6 a legfontosabb Adobe szoftverek – Photoshop, Premiere Pro, After Effects, InDesign, Illustrator, Dreamweaver... – új verzióját kínálja majd.
Ennél is fontosabb, hogy az Adobe elindítja saját felhő–alapú szolgáltatását, a Creative Cloudot, amelynek legfontosabb eleme, a felhasználók előfizetéses rendszerben használhatják az Adobe alkalmazásokat. Ráadásul a felhőben tárolt állományok az összes beavatott eszközről elérhető lesz. Az előfizetéses rendszer haszna az Adobe számára az egyenletesebb pénzáramlás, a felhasználó számára a rugalmasság és a szintén egyenletesebb pénz(ki)áramlás. Ezentúl az adott szoftvernek mindog a legfrissebb verziója használható. A CS6 és a Creative Cloud Bemutatása vélhetően megugrasztja az Adobe bevételét.
Az Adobe egy tucatnyi Androidos és iOS-es alkalmazást mutatott be - ezek nem az ismert alkalmazások tablet verziói, hanem inkább kiegészítői. Néhány alkalmazás például az iPadet afféle pót Wacom tabletként hasznosítja a Photoshoppal szorosan integrálva. A Digitális Médiából származik az Adobe bevételének 70 százaléka, az elemzők szerint ez az arány még nőni is fog.

Digitális Marketing
Az Adobe növekedése azonban sokbanfügg a Digitális Marketing üzletág sikerességétől is. A megvett Efficient Frontier - amely Facebook és Google AdWords vásárló és optimalizáló megoldás - mellett ott a videó hirdetésre specializált Auditude. Az első negyedévben olyan nagy cégeket sikerült a szolgáltatások igénybe vételére rávenni, mint a Fox, J. Crew, Electronic Arts, Samsung, British Petroleum, Citibank... Ez az üzletág hozza az Adobe bevételeinek negyedét. Kohl’s.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése