2012. március 8., csütörtök

iPad 3

A várakozásnak megfelelően – minden meglepetést és „one more thing"–et nélkülözve – az Apple bemutatta az iPad új verzióját, amely felváltja a cég két éve piacon lévő termékét élesebb képet (dupla felbontás) és gyorsabb processzort kínálva, ezzel tovább erősíti az Amazon, Microsoft és Google előtti versenyelőnyét a tablet piacon.
Ez volt az első alkalom, amikor az alapító, elnök Steve Jobs októberi halála óta új terméket mutatott be az Apple. A legolcsóbb iPad 3 ára 499 dollár lesz, ennyiért jobb felbontást kapunk 9,7 inchen, mint amire a HDTV képes. Az új iPad az LTE (long–term evolution) hálózatra is képes csatlakozni.
Tim Cook vezérigazgató által bemutatott Apple tablet frissítés a legjelentősebb, mielőtt a Microsoft bemutatja a vetélytárs eszközökön futtatható új rendszerét. Az iPad 3 feladata, hogy egyszerre állja a versenyt a Google Android operációs rendszerével és az ár-érzékeny vásárlókat megcélzó 199 dolláros Amazon Kindle Fire–jével.
Az új iPad Amerikában március 16–tól (itthon, ha minden igaz, egy héttel később) lesz kapható. Carl Howe, a Yankee Group elemzője szerint a készülék egyaránt vonzó az új vásárlók és a régebbi iPadről frissítők számára.
Az Apple bevételeinek egyötöde származik az iPad eladásból, a vevők magánszemélyek és vállalati felhasználók. Az iPaddel új felhasználói–elektronikai eszköz kategóriát hozott létre az Apple (Gonosz Almalap: volt az már, csak az iPad erősítette meg, de nagyon.)

Nyomul a Google és az Amazon
A piackutatással is foglalkozó Gartner jelentése szerint idén 103,5 millió tablet talál gazdára, az Apple ennek kétharmadát adja. Az össze eladási szám 2015–re 326,3 millióra nő, ám ekkorra az Apple részesedése 46 százalékra csökken majd, a Google Androidja és a Microsoft nyer majd tért.
A novemberben bemutatott Amazon Kindle Fire lett mára az Apple iPad legnagyobb vetélytársa, a RIM, a Samsung és a HP nem rúg labdába. (Pedig anno a RIM volt az okos kézikészülék „neve". A HP viszont annyira nem látott esélyt a tablet piacon, hogy kivonult onnan.)
"A piacon ott az iPad, meg vannak a többiek" – mondja Howe – „Olyan gyorsan adják el, ahogy képesek legyártani."
"Az Amazonnak sikerült észrevétetni magát a tablet–piacon, elsősorban a Kindle Fire árával. Az Amazon honlapja hasonló értékesítési felületet jelent a Kindle FIre használóknak, mint amilyet az Apple kínál" – ez már Sarah Rotman Epps, a Forrester Research elemzőjének a gondolata. „Az Amazon mozi, zene és alkalmazás kínálata vonzza a felhasználókat."

A Microsoft válasza
"A tablet a szolgáltatásról szól" – állítja Rotman Epps. „Ezért sikeres az Amazon és ezért buknak el a többiek."
A tablet–piac új hullámát generálhatja a Microsoft, amikor bemutatja a Windows 8–at, amely a korábbiaknál sokkal hatékonyabban fut majd a tableteken és okos telefonokon (Gonosz Almalap: Ez a Windows számára sohasem volt nagy kihívás...) A HP ennek kapcsán jelentette be, hogy visszatér a tablet piacra, elemzők szerint erre az év utolsó negyedévében számíthatunk.
"Amíg a gyártók befejezik a Windows 8–at futtató eszközök fejlesztését, az Apple 11,3 millió iPadet adhat el (március 31–ig), ez több, mint duplája az egy évvel ezelőtti mennyiségnek" – elemzi a számokat Brian Marshall, az ISI Groupnál. „Idén várhatóan 60 millió iPad talál gazdára, 50 százalékkal több, min tavaly."

A legdrágább vállalat
(Fanatikus Almalap: szívünknek, mindörökké!)
"Ha az iPadet számítógépnek tekintjük, akkor az Apple a legnagyobb pécé gyártó" – ezt a meghökkentő, de jogos állítást a Canalys elemző cég honlapján olvashatjuk. Az iPad segített az Apple–t a Föld (Naprendszer) legértékesebb vállalkozásává tenni, 494 milliárd dollár volt a cég értéke az iPad 3 bemutatás napján zárási tőzsdei áron számolva. Amióta 2010 áprilisában bemutatták az első iPadet, az árfolyam 125 százalékot emelkedett, és negyedévről negyedévre megduplázódott az iPad eladás.
Amiért az Apple a tablet piacon ennyire domináns szerepet játszhat ellentétben az okos-telefonokéval, az iPad esetén a szolgáltatónak (t–rex...) nincs meghatározó szerepe. Az Apple erőssége a 360 Apple Store és a töménytelen mennyiségű iPadre írt alkalmazás.

(Bloomberg cikk fordítása)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése