2012. június 15., péntek

Bővülő piacon erősödő iPad

Az IDC (International Data Corp.) módosította tablet piaci előrejelzését, az az általa vártnál is gyorsabban növekszik és az Apple iPad előnye is egyre nagyobb - szintén a várt, becsült értéket meghaladó módon.
Idén au IDC szerint 107,4 millió tabletet adnak el és veszünk meg, a korábbi becslés 106,1 millió darab volt. Jövőre az IDC 142,8 millió tablet eladást prognosztizál, 2016-ra pedig 222,1 milliót - a piac a becslése szerint szépen tágul.
Miközben a Google Androidját használja az Amazon és a Samsung is, az Apple iPadje uralja a piacot. Szinte azt mondhatnánk, hogy három idén eladott tabletből kettő iPad - az IDC pontos száma 62,5 százalék -, a tavalyi tényszám 58,2 százalék volt. Ha az Apple tényleg bemutatná az iPad minit [1] [2], akkor a részesedése még nagyobb mértékben növekedne.
"Az Apple iPad eladás lassulására szinte semmi sem utal" - véli az IDC felelős elemzője, Tom Mainelli. „Ha az Apple a híresztelésnek megfelelően még az idén bemutatna egy 300 dollár ár alatti, hét inches kijelzőjű mini iPadet, akkor tovább erősödne piacvezető szerepe."
Az Androidos tabletek eladási aránya a tavalyi 38,7 százalékról 36,5 százalékra csökkent.
Az IDC jelentése külön kitér arra, hogy válik a tablet a felhasználók alap informatikai eszközévé, ezen leveleznek, böngészik a netet (olvassák ezt a bejegyzést = összes olvasó kilenc százaléka), videóznak. A trend súlyosan érinti a hagyományos számítógépgyártókat, a HP-t és a Dellt. Egy másik elemző cég, a Yankee Group szerint 2015-re a tablet eladás számszerűen meghaladja majd a számítógép eladást.
Az év végéig a Microsoft is színre lét a tablet piacon bemutatva az asztali operációs rendszerének, a Windowsnak új verzióját - ez lesz, ha minden hír igaz, tableten is használható. Az IDC szerint a várható „óriási marketing csinnadratta" további lökést ad majd a tablet piac bővülésének, de egyenlőre nem jelezhető előre, mennyire lesz sikeres a Windows-alapú tablet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése