2012. június 26., kedd

Dobozból felhőbe, jó irányba halad-e az Adobe?

A legnagyobb grafika-dizájn szoftverfejlesztő cég, az Adobe teljesítménye elmarad a várakozástól, a negatív fordulat egybeesik a netes szoftver-bérlés bevezetésével.
Az Adobe jelentésében a gyenge európai eredményeket okolja a tervtől történő elmaradásért, az eltérés 4-5 százalék. A szoftver-bérléssel az Adobe arra tesz kísérletet, hogy bevételei egyenletesen oszoljanak el időben, a Creative Suite két éves megjelenési ciklusa igen hektikussá tette a cég bevételeit időben, amit nehéz pénzügyi műveletekkel ellensúlyozni. Aki figyelemmel követte az Adobe lépését - akár csak e blog által -, annak számára világos, hogy az új Adobe stratégia számos nehézséggel néz szembe.
Az első - ami persze a felhasználó számára jó -, hogy a cég négy év alatt keres annyit egy netes-szoftver-bérlet konstrukción, mint ugyan annak a szoftvernek az értékesítésén. A „speciális” magyar viszonyokat jól jelzi, hogy sok cég a magánszemélynek szánt Creative Cloud vásárlásával oldja meg szoftver beszerzését, az Adobe árazásában a magánszemélynek szánt felhős ár jóval kevesebb, mint a cégnek szánt felhős ár. További előny a magánvásárlók számára, hogy ők havonta róhatják le a szoftver-bérleti díjat, a cégeknek meg előre kell fizetni.
A „speciális” megoldás persze nem csak nálunk, hanem az egész kelet-európai régióra igaz. Sőt! A magán-felhős vásárlással a teljes Master Collectiont szerzi meg a vásárló - ez gyakorlatilag az összes Adobe alkalmazást jelenti -, míg eddig dobozos termékként csak Creative- vagy Web Suite-ot vásárolt, azaz a Master Collection szoftvereinek csak harmadához, feléhez jutott hozzá. Állítólag itthon az áprilisi premier óta közel félszáz magán-szoftver-bérlet született.

„Ezt vártuk”
Az Adobe nyilatkozó vezetői az átállás évéről beszélnek (dobozos értékesítésről felhő alapúra, bérletesre), az elemzők pedig határozottan lefele módosuló árbevételről és nyereségről.
Mindannyian úgy gondoljuk, ez az átállás éve lesz. Az eddigi eredmények megfelelnek hosszú távú céljainknak” - ezt Mark Garrett, az Adobe pénzügyi vezetője nyilatkozta. Aki azt is elmondta, hogy negyedévente 10 millió dollárral kevesebb eladással számolnak. Április óta kilencvenezer „előfizető” váltott felhőre, hetente ötezerrel nő a számuk.
A tőzsdei árfolyam, nyereség egyaránt lefelé konyul, bár annyira nem, hogy az elemzők a részvényektől való szabadulást ajánlják. Úgy tűnik, mindenki kivár, merre halad tovább az Adobe, hogy döntenek a felhasználók.
Az Adobe-nál nagyon bíznak a Microsoft alapú tabletekben, már hegyezik az arra szánt Lightroomot, az Apple Aperture vetélytársát, a profi fotósok másik legjobb barátját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése