2012. június 6., szerda

iPad mini - pletykanalízis II.

Az előző részben a gyártás, bekerülés költségeit vizsgáltuk a teoretikus iPad mininek, összehasonlítva azt az Amazon Kindle Fire-jével és az iPaddel. Megállapítottuk, hogy termék tekintetében az Apple képes a szokásos (33 százalékos) nyereséggel előállítani az iPad minit.

Piaci megfontolások
A nyereség kapcsán érdemes megemlíteni, hogy az iPaden kitermelhető nyereség, ahogy minden technikai eszközön, idővel csökken. Ezt a csökkenést gyorsíthatja fel a többi vetélytárs piacra lépte. Talán nem túlzás azt állítani, hogy az Apple-nek köszönhető a tablet-piac létrejötte, ám az első iPad bemutatása óta folyamatosan csökken az Apple részesedése - bár ez alól lehetnek rövidebb-hosszabb, kivételt jelentő időszakok.
Az Apple mindig távol tartotta magát a mennyiségi versenytől - példa rá a személyi-számítógép és a telefon piac. Ehelyett mindig a felső szegmensben maradva ért el az ipari átlagot messze meghaladó profitot. Az Amazon tartalmat értékesítő cég, amelyhez hardvert ad el, amíg az Apple hardver gyártó vállalat, így az Amazonnal árversenybe bocsátkozni nem lenne értelmes döntés az Apple részéről.
De ha mégis meglépné az Apple az elemzők által nem várt lépést, és megalkotná az iPad minit, akkor annak „olcsó" verzióját lenne érdemes bemutatnia. (Az „olcsó" és „luxus" verzió gazdaságossági számításait és technikai paramétereit az előző bejegyzésben találod.) A 199 dolláros árban elég mozgástér marad az Apple számára, hogy egy esetleges árháborúban (szintén érdemes az előző bejegyzés ár-részét megnézni) úgy tudjon engedni, hogy még mindig nyereséges legyen a mini iPad.
A „luxus" mini iPad elgondolt ára harmadával magasabb - 399 dollár -, mint a piac által elfogadott tömegterméké. Bár ezen a terméken is van bőven árrés, ám ez már nem elegendő egy árháború „karosszékből" történő megvívásához. A felárért viszont a mini iPad a retina kijelzőn kívül nem kínál semmi olyat, ami erős ütőkártya lenne. További érv az „olcsó" verzió mellett, hogy a mini iPad már magában kezdeményezés lenne az olcsóbb termék felé, így a „luxus" verzió inkább a "lépünk is, meg nem is" megoldás volna az „olcsó" mini iPadhez képest.

Összefoglalva
Nem hisszük, hogy lesz mini iPad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése