2013. március 4., hétfő

Marketinges munka az Apple-nél

Remélem, ahol PR-t és marketinget tanítanak, ott beszélnek az Apple-ről is. Nem csak a múlt miatt [Apple hirdetések], ami a múltságból adódóan fényesebb, mint a jelen. Hónapok óta szemeztem az Apple oktatási oldalára feltett három videóval. Egy csapat iskolás kilátogatott a közeli bió-farmra, majd visszatérve a suliba az Apple alkalmazásaival elmondták, mit láttak, tanultak.

Be kellene indítani azt a másológépet!
A bió-farm látogatás - ahogy ezt a gyerekszáj elmondja - sokkal nagyobb élmény, mint környezetismeret órán (vagy hívják bárhogy) olvasni róla, vagy videón megnézni. Persze, kell a környéken egy befogadó bió-farm, elszánt és túlfizetett pedagógus, tanrend... Nem megvitatva a hazai oktatás hatékonyságát, azért lenne mit lemásolni. Na jó, tanulmányozni.
Az iskola tele van Mackel, minden gyerek Macen oldja meg a feladatát. Miután ez Apple reklám, jogos - de legyen az bármilyen számítógép bármilyen program. Az elmúlt hetekben több karácsonyra Macet kapott tizenhat év alattit oktattunk Mac használatra. Beszélgetve velük siralmas kép rajzolódik ki. Magyuktól persze tudnak féjszbujozni, guglizni, csetelni. A szövegszerkesztés már határeset (hogy kell bolddá tenni? ööö ... izé ...), az Excelről legalább tudják mi, a PowerPointba remekül ismerik a sablonokat. Kreativitás?
Az nincs. A tanár jó esetben uralja az alkalmazásokat, rossz esetben még a „hozzunk létre könyvtárat a B: meghajtón!"-nál tart. Olyan suliban, ahol a legújabb kreatív alkalmazásokat is kellene tanítani, a CS3-nál jár a szoftver-verzió és a tanár is. (Ha már nincs pénz szoftverre, azért lehetne a tudást, egy tanár tudását szinten tartani.)

Marketing
Nem magyaráznám agyon: gyerek, zöld, környezetvédelem - nagyon trendi. Gyereket szerepeltetni hirdetésben - az az elcsépelt alapeset, ami működik. (Kántor, Rex, Lassie felkészül!) Ehhez Macet használni jó. Mert trendi. A trendi a trendinek örül.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése