2014. március 11., kedd

Csökkenő előnnyel az élen az iPad

A cím mindent elmond, amit nem, azt elbeszéli a következő grafikon. A tablet piac feltörekvő csillaga egyértelműen a Samsung, ha az eladott darabszám a mérés tárgya. Az iPad százalékos piac-vesztése erős, 2014-ben várható, hogy a Samsung előz. Az iOS vs. Android ügyben ez már meg is történt.


Ami szerintem igazán brutális, az a tablet piac növekedése, 68 százalékkal több tabletet adtak el tavaly, mint tavaly előtt. Ráadásul úgy érzékeltük, hogy 2012 inkább volt a tablet éve, mint a tavalyi - tavaly már mindenki tablettel rohangált, esetleg két tablet közé szorított harmadikkal. (Ez utóbbi persze érthetővé tesz a számokat.) A növekedés pedig nem csak eddig informatikailag szüzeket talált el, a tablet piac növekedésének nagy vesztese a személyi számítógép. Nem temetjük, de kimondhatjuk, a pécé piac növekedése, érdemi növekedése befejeződött, a tablet lép a személyi számítógép helyébe.
Ilyen nagyvonalú és bátor jóslat után emlékezzünk meg a személyi számítógépek alapvető szoftver-szállítójáról, az oprendszer, irodai alkalmazás és egykor böngészőben is megkerülhetetlen Microsoftról. Nos, ezt a céget a tablet vezető ötösében nem találjuk. Még a felszínt sem súrolja. (Ez egy rossz szóvicc volt a Surface-re - magyarázta a megmagyarázhatatlant a Gonosz Almalap.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése