2014. március 26., szerda

Élesebb kijelzés nem retinás Macen (javítva a visszaállítás)

Brrr. De a MacLife megoldotta. Követjük. Azon szerencsések, akik retinás Macet használnak, a második monitor csatlakoztatásakor észlelik igazán a különbséget a két kijelző teljesítménye közt. Akinek meg nincs retinás Macje, az is jó hasznát veheti a képélesítésnek.

Első lépésként engedélyezni kell a HiDPI módot - azért nagyon régi Mac tulajok ne reménykedjenek, de egy kanyart megér. Ehhez indítsuk el a Terminalt! Beugró kérdés: hány féle módon lehet elindítani egy alkalmazást? Ez amúgy az Apple OS X vizsga kérdése is, mi most nem vizsgázunk. Az egyik egyszerű módja, ha a Spotlightba elkezdjük begépelni a "Terminal" szót. Ha a Rendszerbeállítások > Spotlightban nem változtattuk meg a Spotlight találati sorrendjét, azaz még mindig az Alkalmazások az első, akkor a "Terminal" beírása után elég egy Entert ütnünk, mert a kiemelt találat a Terminal alkalmazás lesz. Persze a Spotlight hamarabb is rátalál a Terminalra, ne gépeljünk feleslegesen!
Aki a Launchpadet a Dockban hagyta vagy oda tette, a rakétás ikonra kattintva szintén hamar megtalálhatja a Terminal alkalmazást. Ami, nem titok, az Alkalmazások > Segédprogramok (Utilities, biztos, ami biztos) mappában található.
Figyelem! A Terminal használatával a Mac hazavágható, ezért ha nem értünk hozzá, ne használjuk! Ha értünk hozzá, akkor is egy paranccsal eljuthatunk oda, hogy mindent újra telepítünk, de legalább büszkék vagyunk a tudásunkra. És: nagyon igyekeztem mindent Terminal parancsot hibátlanul beírni, hogy copy-paste-elni lehessen, de. Mindenki csak a saját felelősségére kövessen!
Második lépésben felismerjük, hogy jé, ott a számítógép neve - Almalap - és a bejelentkezési nevünk - Fega. A dollár jel a prompt a Terminálban.
A harmadik lépésben hibátlanul kell begépelni a következő parancsot, a parancs egy sor!
sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist DisplayResolutionEnabled -bool true
A parancs egyébként csupán annyit tesz, hogy a megadott útvonalon lévő plist állományban az adott változó logikai értékét igazzá teszi.
Az Enter leütése után figyelmeztetést kapunk. A sudo jelentése supervisor doing, azaz rendszergazda teszi. Ez a supervisor, hogy valami jót is halljanak az adataikért aggódók, a normál admin usernél is erősebb. De vissza a kijelző csiszoláshoz! Ha biztosak vagyunk magunkban, adjuk meg (bejelentkezési) jelszavunk, ez volt a negyedik lépés.
Az ötödik roppant egyszerű, kijelentkezünk (alma menü, ugye?) és vissza. Nyissuk meg a Rendszerbeállítások > Kijelzők menüt, és ott megtaláljuk az újonnan engedélyezett felbontást. Hogy kisebb felbontás (840x525)? Az élességért cserébe. Sőt, belenagyítva* a kijelzett képbe, a nagyítás után is minden élesebb lesz.
Ha nem tetszene a dolog, vagy ez ugyan érdekes kaland volt, de minek, akkor érdemes a Terminalba visszamenve kiadnia a
sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist DisplayResolutionEnabled -bool NO
parancsot, begépelni a jelszavunkat, kijelentkezni és vissza. (Mea culpa, a stílus kedvéért ide másoltam a fenti parancsot és nem írtam át a true-t NO-ra. Kösz a kommentért!)

* Belenagyítás > System Preferences > Accessibility > Zoom.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kikapcsolásnál nem -bool false kell?

Ferenczy Gábor írta...

JAJJ, copy paste: nem, NO

RRock írta...

Hiába írom be a parancsot nem csinál semmit…… egyszer kérte a jelszót, megadtam, majd újra bejött gépnév, semmi warning. Azóta hiába írom be a parancsot, mindig a gépnevet dobja ki. Különös

Ferenczy Gábor írta...

Nekem is ez volt. Akkor megnéztem a SysPref > Monitorokat, és ott volt a 840x felbontás (fentebb a kép). A MacLife cikkét követtem el magyarul, nem szoktam a Terminált használni, így engem az is meglepett, hogy a jelszó gépeléskor nincsenek pöttyök...
Az is meglehet, hogy a géped nem tudja ezt a módot...
Így kipróbálva nem estem hanyatt tőle, sőt! De miután lefordítottam, végigcsináltam, lecsreenshotoltam, nem hagytam veszni. Sajnálom, ha nálad nem megy.

RRock írta...

2012 late MBP. Na mindegy csak kíváncsi lettem volna :). Meg megpróbálom hátha.

Megjegyzés küldése