2014. október 16., csütörtök

Mi van az iPademen? 2/2

Az előző bejegyzés folytatása (bár reggelre terveztem).

Harmadik asztal
Ez az Apple-ös asztal, némi felvizezéssel. Numbers, Keynote és Pages egyrészt a teszteléshez, másrészt a tényleges használathoz. Ez inkább a Numbersre áll, a Pages csak vészhelyzetre van, a Keynote meg a prezi bemutatáshoz. Az iPhoto-t használgatom, de mivel a módosított képek nincsenek az asztali Mac iPhoto-val szinkronizálva, nem nagy kedvvel teszem - várjuk az iOS8/Yosemite páros Photos alkalmazását. iMovie - csak azért tettem fel, hogy lássam, mire képes, szerintem nem sokra, bohóckodáson túl semmire. Ráadásul ismét nincs biztosítva az itt elkezdem (iOS), ott folytatom (Mac). Dropbox - a normális fájlcseréhez. Sajnos nem érzem, hogy az iCloud Drive kiváltaná majd, de meglátjuk. Számológép - nagyon kellett, eleinte ez volt, amit használtam, azóta hátrább került, jelezve, van ujjra állóbb is nála.
Nálam a SketchBookX nyerte az ujjal rajzolós versenyt, ezzel biztosította a helyét. A három réteges rajz lehetőség nekem fekszik, amikor weboldal áttervezésnél vagy más gondolkodásnál kell egy alap és ahhoz képesti módosító rajzolás. A Dragon Dictation kipróbálásra vár. Vár. Vár. Már vagy egy két éve vár. A Grafio Lite egy képzés során került fel, ahol szabályos folyamatábra rajzoló alkalmazást kerestünk. Az iTunes University az egyik titkos kedvencem, amikor adott téma után kutatok. Rengeteg minőségi és még több silány egyetemi és főiskolai kurzus anyaga közt igazi gyöngyszemek fedezhetők fel az algebrától a zoológiáig.
A HomeBudgetnek máig nincs magyar megfelelője, pedig igény, az lenne rá. Magán kiadásainkat követhetjük, a családi költségvetés remek tervező eszköze. Oktatását gimnáziumban kötelezővé tenném. A Memo itt felejtett ujjal jegyzetelő alkalmazás, ami után karakter-felismerővel txt fájllá alakítja a leírtakat. Pihen, frissítésre várva, mert a mostani még nem százszázalékos. Az Adobe Connect szükséges, a céges Adobe-s fejtágítók ezen a felületen át érhetők el. Amúgy távoktatásnál az Adobe megoldása. PS Express kipróbálásra vár. Meg hozzáértésre. Főleg az utóbbira.

Negyedik asztal
A LanScan rendszergazda gyökeret leleplező app, körbenéz a hálón, ki-kivel van. Az Apple Messagest nem használom, a Macen is a Mavericks óta leszoktam róla. Az iChatet kedveltem, a Maces Messagest szükség esetén használom, ezt max véletlenül indítottam el. Zenét se sokat tárolok az iPaden, ha hallagatok, akkor iPhone-ról hallgatok. Emiatt az iTunes Store-ban sem járok túl gyakran. Pontosabban egyedül Presser: Megemeltek az angyalok-ját vettem meg. Ide száműztem az Apple Mapsjét is, okát tegnap megírtam. De itt dekkol az Óra, a FaceTime és a Photo Booth is - ha lehetne törölni az alapalkalmazásokat is, akkor ezek itt sem lennének. Ahogy a Videos sem. A Kamera is csak azért menekülne meg, mert párszor (n<10) már használtam.

Ötödik asztal
Játékok! - kiálthatnék fel, de az első kettő még megnézésre és talán bemutatásra vár: eSticker és Educreations. A Game Centert az Apple dobta az Apple ID mellé. Az aknaszedő klasszikus számítógépes alapjáték. A Bridge Const végére sem jutottam el, a hídépítő játékban viszont elértem az "ezer teherautó a vízben" szintet. A North Africa és a Tank Battle azonos motorral készült, mint a bemutatott ACW1862, ACW1863, ACW1864 (amerikai polgárháború) játékok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése