2015. december 15., kedd

Robot Factory - iOS játék

Robot-gyárossá válni türelmet igényel, ezért nem baj, ha éveink száma legalább két számjegyű, bár amilyenek a mai fiatalok, három éves is jobb robotot képes építeni, mint én. Pedig még a kézikönyvet is letöltöttem és beleolvastam. Anélkül csak szörnyet alkottam, mint az egyszeri prágai zsidó rabbi (Gólem) vagy Mary Shelley (Frankenstein). Pedig én Asimov tanítását akartam követni.


Tinybop: Robot Factory
Az alkalmazást innen lehet letölteni, az ára 3,99€, de az utolsó centig megéri.
A feladat roppant egyszerű: robotot kell építeni. A robot áll őt mozgásba hozó részekből: kis rakéták, kerekek, lépegető lábak, uszonyok - ahogy tetszik. A robotot fel is szerelhetjük karokkal, fogókkal, lapáttal - épp csak homokozóba való készlettel nem (vagy én nem találtam ilyet). A robot értelme, hogy a nagy semmiben elvégezzen számos mérést, elemzést, begyűjtsön, megoldjon. Ezért ehhez szükséges eszközöket is pakolhatunk rá. Még hangvezérléses robotunk is lehet!
Nem is egy robotot építhetünk, ha nem is százat, de négyet-ötöt biztos. Nekem a negyedik lett értelmes, az ötödik használható.
Ha kész a robot, akkor kidobhatjuk a virtuális természetbe, ahol távvezérlésünkre elvégzi mindazt, amire képes. A távvezérlés persze csak akkor működik, ha felkészítettük rá a robotot, különben az ... elvész. Ilyenkor persze vissza a szerelő-szalagra.
Valójában igen nehéz leírni azt az örömöt, ami pár órás küzdelem után látható arcomon, hogy sikerült egy ép-kéz-láb robotot építeni, ami képes egy sziklából letört darabot kielemezni. (Azt tudja, hogy: kő!) A videók alapján vérbéna vagyok, és ennél sokkal szebb-jobb-intelligensebb robotok alkothatók.

Miért tetszik?
Mert nem "aktatáskás-lövöldözős" vagy "amerikai-partraszállós", hanem eszet megmozgató, szórakoztató. És szinte mindent lehet: fejre hat kezet szerelni, a fantázia nincs korlátok közé szorítva. És mert tartja az asimovi történyeket.

A robotika három törvénye
  1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen.
  2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének.
  3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első és második törvény előírásaiba.
A robotika kézikönyve
56. kiadás, 2058


És miután tudom, hogy sci-fi tudortok is olvasnak, igen, van egy nulladik törvény is:
0. A robot nem árthat az emberiségnek, és nem nézheti tétlenül, ha az emberiséget veszély fenyegeti.

Ha a robotos app nem jönne be, akkor Asimov Alapítvány trilógiáját vagy a Robotokról szóló könyvét tenném a karácsonyfa alá. Lányoknak is! Vagy másik kreatív alkalmazást a Tinyboptól:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése