2016. április 26., kedd

Doboz az almában

Nem, nem írtam el, a cím helyes. Arra utal, hogy az Apple megvehetné a Boxot, vagy a Dropboxot. E két lehetőségről az utóbbi pár napban több cikket is olvastam. Az elemzők szerint az Apple iCloud messze nem nyújtja azt, amit az Apple-től vár az ember. Az Apple felső vezetésében - teszik hozzá - nincs is felhő-szakember. Maga az iCloud is két egymással rivalizáló Apple igazgató fejlesztési területéhez tartozik.


A DropBox vagy Box megvétele az Apple számára egy nagyságrenddel nagyobb felvásárlás volna a szokásosnál. Ez utóbbiak általában technológia vagy szakember megvételéről szólnak és évente 8-20 is előfordult Tim Cook évei alatt. Kész, bevezetett terméket viszont az Apple időtlen ideje nem vásárolt. És miközben idáig értem a bejegyzés írásában, jött egy tweet, hogy a Box legfelső, nem technikai vezetőjét, Karen Appletont leigazolta az Apple.
Én Dropboxot használok, semmi gondom sincs vele, szépen beleépült a Maces környezetben a Finderbe. Ezzel mozgatom a fájljaim Mac és iPad között. A képeimet ugyan nem engedtem rá, igaz. Egyetlen panaszom volt, amit itt meg is írtam, hogy a Dropbox az általa tárolt fájlokat a Mac SSD-jén is tárolja. Így minél nagyobb a Dropboxban tárolt adatmennyiség, annál kevesebb hely van az SSD-n. Azon az SSD-n, amit épp mentesíteni akarunk a sok adattól. De a Dropboxban, szerencsére, a Preferences > Account > Selective Sync alatt megadható, hogy melyik könyvtárat tárolja az SSD-n is, ne csak a felhőben.
Én nagyon örülnék a nehézkes iCloud dobozosításának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése