2017. június 20., kedd

Apró ajándék Pages, Numbers és Keynote használóknak

A képen láthatóhoz hasonló rajzokkal, ábrákkal, ikonokkal bővült a három Maces irodai alkalmazás, de megmaradt az alap síkidom készlet is. Ennek örülünk, és bízunk, hogy nem a CorelDrawsodás útjára léptünk.
Mielőtt a Corelesedést kifejteném, a képen látható módon érhetők el a rajzok. Nem olvastam róla, de szép lenne, ha további készletekkel, third-party gyártásban bővülhetne. Korábban több lapozással az alap idomok – négyzet, kör, beszéd-buborék – volt külön színekkel elérhető, most az átszínezés a mi feladatunk.

CorelDrawsodás
Hajdanán volt a CorelDraw, valamikor a 90-es években. A pofik persze Illustratort használatak már akkor is. De a Corel egyszerűbb volt, barátságosabb. És tizensok floppy lemezen rengeteg, az Apple által most bemutatotthoz hasonló, egyszínű illetve színes illusztrációra használható rajzot adott közre. Ezzel a vizuális kultúrára soha ki nem hevert csapást mért. Talán ez volt az egyik ok, amiért a Corelt egy magára adó grafikus a szájára nem veszi, a gépére fel nem telepíti. Jegyezzük meg, a Corel él és virul.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez az, ami a Word 6 óta Clip Art néven volt elérhető az emberiség boldogabbik felének...

Névtelen írta...

Azért ha a CorelDraw elérhető lenne Mac-re, a teljes iWork csomagot beáldoznám érte tokkal-vonóval. Nagyon szerettem, sokat használtam még Windows alatt...

Ferenczy Gábor írta...

éreztem én, h darázsfészek ez :)

Megjegyzés küldése