2017. június 22., csütörtök

Szövegfolyatás Pagesben – újra

A legutóbbi WWDC-s frissítéssel a Pages visszakapta a szövegfolyatási képességet. A szöveget általában egyetlen szövegdobozba írjuk, ekkor ennek a funkciónak nincs szerepe. Ha viszont kis kiadványt készítünk, és a Pages-zel lehet, akkor máris fontossá lesz. Készítsünk egy hírlevelet! Az első oldalra kitesszük a belső három cikkből egy-egy kezdőmondatnyit. És szeretnénk, ha a maradék a hátrább levő oldalakon folytatódjon. Az első oldali szövegdobozból az oda be nem férő szöveg folyjon át a második (sokadik) oldalon levő szövegdobozba.
A képen látható módon hat szövegdobozt hoztam létre, hármat zöld és hármat kék kerettel a megkülönböztethetőséghez. A Lorem Ipsumos szöveget bemásoltam az bal felső zöldbe. Természetesen nem fért bele. Ezért rákattintottam a doboz felső közepére (először megszüntettem a szövegírási állapotot, ne legyen semmi sem kiválasztva, utána kattintottam egyet a dobozra). Az üres karika zöld pöttyös lett (nincs köze a zöld oldalkerethez). Rákattintottam az alsó doboz felső közepére, az ottani kis karika is zöld pöttyösre lett. És így tovább. Zúgva folyt a szöveg dobozról dobozra, dobozból dobozba.
A már feltöltött szövegdobozok felső karikájára kattintva módosíthatjuk a szövegfolyást. Felcserélhetjük a szövegeket – az ábrán szerencsétlen módon ugyanaz a zöld és a bíbor szöveg. De megváltoztathatjuk a sorrendet is, ahogy egy szöveg a dobozain áthalad.

Bezzeg a mi időnkben
Ahogy a címben írtam, ezzel a képességgel a Pages már rendelkezett egyszer, tehát hűháról meg hanyatt esésről szó sem lehet. Amellett, hogy örülünk, hogy újra van szövegfolyatás, nagyon jó lenne, ha újra lehetne kettőnél több oldalas kiadványokat szerkeszteni. Egy hírlevél nem két oldalas, kedves Apple. Persze, létezik erőszak, létezik trükk, de. És ha már Pagesben folyatom, miért nem tudom a másik két iWorksben is?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése