2014. július 31., csütörtök
Apple :: MacBook Air :: TV Ad :: Stickers
Ez a félperces az Apple YouTube csatornáján látható. Mint egykori viszonteladó csak az jut eszembe, hogy 10-20 oldalas leírásokat kaptunk arról, mit nem tehetünk a logóval. A videó a meg nem engedettek vidám gyűjteménye. De szeretjük.
2014. július 30., szerda
Bankkártyás fizetés biztonsági résen 71,8m Apple termék fért ki
Egy 24 éves amerikai férfi használta ki a hitelkártyás fizetési rendszer - mondjuk ki: gyermeteg - hibáját, csak az Apple-től 71,8 millió forintnyi eszközt vásárolt így. A trükk olyan pazar egyszerűségű, hogy csupán az lep meg, hogy eddig más még nem használta ki.
A kártyás fizetés elutasításra kerül, ha a kártya érvénytelen, vagy nincs rajta elég fedezet. A fiatal titán ilyen kártyákkal ment vásárolni, a fizetés során lett is gondja. Ám kért pár percet az eladótól, hogy tisztázza a helyzetet, mert szerinte a kártyája igenis érvényes vagy van rajta elég fedezet. Normális ügymenetben a bank valóban adhat feloldást, egy változó hosszúságú kóddal, amit beütve a kártya-elfogadóba, a kártya használhatóvá lesz. A bökkenő - a Forbes írása szerint - csupán annyi, hogy bármit begépelve a rendszer azt elfogadja. Azaz a kód blöff. És csaló vevő tudta ezt. Úgy tett, mintha a bankjával beszélne, majd bediktálta a "kapott" kódot és hóna alatt a dobozzal, kezében a zacskóval távozott.
A kártyás fizetés elutasításra kerül, ha a kártya érvénytelen, vagy nincs rajta elég fedezet. A fiatal titán ilyen kártyákkal ment vásárolni, a fizetés során lett is gondja. Ám kért pár percet az eladótól, hogy tisztázza a helyzetet, mert szerinte a kártyája igenis érvényes vagy van rajta elég fedezet. Normális ügymenetben a bank valóban adhat feloldást, egy változó hosszúságú kóddal, amit beütve a kártya-elfogadóba, a kártya használhatóvá lesz. A bökkenő - a Forbes írása szerint - csupán annyi, hogy bármit begépelve a rendszer azt elfogadja. Azaz a kód blöff. És csaló vevő tudta ezt. Úgy tett, mintha a bankjával beszélne, majd bediktálta a "kapott" kódot és hóna alatt a dobozzal, kezében a zacskóval távozott.
2014. július 29., kedd
Aki baltával megy neki...
Egy hete még csak másfél millióan töltötték le a Timberman (Favágó) iPhone-on és iPaden futó ingyenes játékot.
Ma már túl vannak a 6,8 millió letöltésen.
A Timberman végtelen egyszerűségével kicsit hasonlít a klasszikus játékokra, amelyek a szívünkhöz nőttek és amelyek soktíz száz ezer(?!) órát vettek el életünkből. Az első látásra rokonszenves favágó végtelen ciklusban vágja az égig érő fát, amíg egy ág fejbe nem veri.
A Business Insider megkereste és kifaggatta a favágó app kitalálóját, a lengyel Pawel Kitajewskit.
- A Timberman a harmadik alkalmazásunk már - mesélte Kitajewski, aki az csetes interjú során néha a Google Translate-tel kereste a megfelelő kifejezést, hogy szabatosan fogalmazzon. "A reklámiparban dolgozunk, a munka utáni órákban készülnek a játékok." Az első két játék csendes bukta volt, a harmadik megalkotásának első lépése volt, amikor Kitajewski felskiccelte a favágó figuráját. Érezte, hogy a főszereplőre kell koncentrálni.
- Elhatároztam, hogy az első lépés a hősöm kitalálása lesz. Végiggondoltam, milyen karakterek agyonhasználtak: zombik, cowboyok. Innen juthatott eszembe a Fargo, az amerikai film. Abban volt egy jelenet, amiben látható egy hatalmas favágó szobor. Beugrott, hogy a karaktert mindenkinek megvan, még sincs elhasználva.
Ettől kezdve Kitajewski a játékmenet kitalálására és az animációra figyelt. Olyan egyszerűen akarta megoldani, amilyen egyszerűen csak lehet, de úgy, hogy valódi kihívás is legyen a játék. (Faék egyszerűen sikerült - by Gonosz Almalap)
- Először azt az animációt készítettem el, ahogy a fából kivágott darab lehull. De akkor még sem jobbra, sem balra nem repült. Éreztem, hogy így nem lesz jó. A kész játékban jobbról és balról vághatjuk a fát, kerülve a gallyakat, a nyers verzióban erről még szó sem volt, amikor neki kezdtek az alkalmazás elkészítésének. "Megkerestem a programozónkat, és megkérdeztem tőle, mennyi idő leprogramozni mindezt, ha az összes grafikát elkészítem. Egy-két nap, válaszolta. Az első változat 3-4 nap alatt valóban el is készült. Később egy hónap alatt voltunk meg."
Az első változat a lengyel és orosz App Store-ban első lett.
- Ekkor érte el az első csúcsot a játék értékesítés. Május nyolcadikán jelent meg a játék, és egy hét múlva napi ötvenezer letöltésünk volt. Király érzés volt. De ez volt a csúcs, ennél csak gyengébb számok jöttek. Az egész csapat úgy hitte, ennyi volt a Timberman. "A csapatból sokan ki is mondták: ennyi volt, szép volt, jó volt, de felejtsük el, kezdjünk valami újba!"
Ám az alkalmazás a Google Play Store-ban is első lett, ez Kitajewskit bizakodással töltötte el, hátha. Hetekkel később lett hátha.
- A játék két hete újraszületett, napi 600 000 letöltést produkálva. Az alkalmazás az amerikai App Store élére tört és Kitajewskiékra vetődött a reflektor fénye. "Az első nap, amikor azt hallottam, hogy az amerikai App Store-ban elsők vagyunk, úgy éreztem, valakivel beszélnem kell odakintről, hátha hibásak a számok. De amikor napi 50-100 emailt kaptunk, hogy gyártsunk közösen játékot, fejlesszünk ezt vagy azt ... akkor tudtam, hogy beütött."
A nem várt siker elvben lehetővé tette, hogy Kitajewski és csapat ott hagyja a napi robotot és játékfejlesztésre álljon rá teljes munkaidőben - és azon túl is.
- Amikor megértettem, milyen sikeres a Timberman, vettem egy jegyet Indiába és elmentem vakációzni. Magamba akartam vésni ezeknek a sikernapoknak az érzését. Jó megajándékozni magad ilyesmikkel. Imádok utazni, kreatívabbá tesz. Ezt a hirdetés-készítésből tanultam el. Ahhoz, hogy kreatív maradj, új élményekre, hatásokra van szükséged.
A fejlesztő csapat még abban az iskolában állt össze, ahol a hirdetés-mendzsmentet tanulták. Itt tanulták meg - utólag felismerve persze -, hogy mi kell a sikeres alkalmazáshoz - név, hagyományos személyes meggyőzés, közösség bekapcsolás - Twitter... - segíti a játék terjedését. A Timberman Twitter használata roppant egyszerű - és ennyi elég is, hiszen ezrek osztják meg eredményeiket.
- Csak egy kép, a pontszámod és a kérdés: 'Meg tudsz-e verni?' és persze a játékra mutató hivatkozás. Hihetetlen sokakat húzott be a játékba a Twitter. A terjedési sebesség pedig lenyűgöző.
A napi 2,5-2,7 millió játékos nem csak örömöt okoz, de azt is lehetővé teszi Kitajewski csapatának, hogy eldöntse min és kivel szeretne együtt dolgozni?
- Hamarosan céggé válunk. Elsődlegesen játékokat akarunk fejleszteni. Addig is tovább dolgozik a reklám-ügynökségnél, így védekezik az ellen, hogy a hirtelen jött gazdagság lustává tegye. "Voltam már szabadúszó, vidám volt. Akkor keltem, amikor akartam, az egész nap kitolódott. Ha egy cégnek dolgozol, akkor reggel nyolctól délután hatig hajtasz. Így meg egész éjszaka is dolgoztam, mert hol tévét néztem, hol meg kajáltam. Kell egy órarend. Jót tesz az embernek a rutin. Ha nincsenek határidők, ellustulsz."
Miközben a Timberman sikere számos ajtót megnyitott, a bevételt csak az ingyenes alkalmazásban megjelenő reklámok adják, illetve a reklám mentes fizetős változat - Timberman Golden Edition - hozza.
- Eddig egy vasat sem láttunk ebből a pénzből, meg kellett lépni pár adminisztratív és jogi lépést a cégünknél. A megánszámlám momentán mínuszban van, arra nincs pénzem, hogy vonatra üljek, hogy munkába menjek. Mielőtt felsírnánk, Kitajewskiék most, rohamtempóban alakítják azt a vállalkozást, amely a legkedvezőbb módon tudja felszívni a megtermelt pénzt.
És nem is ülnek ölbe tett kézzel. A csapat tisztában van azzal, hogy ahogy felszálltak a lista élére, olyan gyorsan le is kerülhetnek onnan. Úgy gondolják, az ő tudásuk nem csupán grafikai és programozói képességeik összessége, hanem a sikeres mobil alkalmazás elkészítésének képessége.
- Olyasmiben gondolkodunk, mint a Timberman, csak nagyobb dobás lesz - árul el terveiről semennyit Kitajewski.
Egy biztos: nem maguk alatt vágják a fát.
(Vers: József Attila: Favágó - de remélem, ezt mindenki tudta)
Ma már túl vannak a 6,8 millió letöltésen.
A Timberman végtelen egyszerűségével kicsit hasonlít a klasszikus játékokra, amelyek a szívünkhöz nőttek és amelyek sok
A Business Insider megkereste és kifaggatta a favágó app kitalálóját, a lengyel Pawel Kitajewskit.
Vágom a fát hûvös halomba,
fényesül a görcse sikongva,
zúzmara hull szárnyas hajamra,
csiklándani benyúl nyakamba -
bársonyon futnak perceim.
- A Timberman a harmadik alkalmazásunk már - mesélte Kitajewski, aki az csetes interjú során néha a Google Translate-tel kereste a megfelelő kifejezést, hogy szabatosan fogalmazzon. "A reklámiparban dolgozunk, a munka utáni órákban készülnek a játékok." Az első két játék csendes bukta volt, a harmadik megalkotásának első lépése volt, amikor Kitajewski felskiccelte a favágó figuráját. Érezte, hogy a főszereplőre kell koncentrálni.
- Elhatároztam, hogy az első lépés a hősöm kitalálása lesz. Végiggondoltam, milyen karakterek agyonhasználtak: zombik, cowboyok. Innen juthatott eszembe a Fargo, az amerikai film. Abban volt egy jelenet, amiben látható egy hatalmas favágó szobor. Beugrott, hogy a karaktert mindenkinek megvan, még sincs elhasználva.
Ettől kezdve Kitajewski a játékmenet kitalálására és az animációra figyelt. Olyan egyszerűen akarta megoldani, amilyen egyszerűen csak lehet, de úgy, hogy valódi kihívás is legyen a játék. (Faék egyszerűen sikerült - by Gonosz Almalap)
Fönn, fönn a fagy baltája villog,
szikrádzik föld, ég, szem, a homlok,
hajnal suhint, forgács-fény röppen -
amott is vág egy s dörmög közben:
tövit töröm s a gallya jut.
- Először azt az animációt készítettem el, ahogy a fából kivágott darab lehull. De akkor még sem jobbra, sem balra nem repült. Éreztem, hogy így nem lesz jó. A kész játékban jobbról és balról vághatjuk a fát, kerülve a gallyakat, a nyers verzióban erről még szó sem volt, amikor neki kezdtek az alkalmazás elkészítésének. "Megkerestem a programozónkat, és megkérdeztem tőle, mennyi idő leprogramozni mindezt, ha az összes grafikát elkészítem. Egy-két nap, válaszolta. Az első változat 3-4 nap alatt valóban el is készült. Később egy hónap alatt voltunk meg."
Az első változat a lengyel és orosz App Store-ban első lett.
- Ekkor érte el az első csúcsot a játék értékesítés. Május nyolcadikán jelent meg a játék, és egy hét múlva napi ötvenezer letöltésünk volt. Király érzés volt. De ez volt a csúcs, ennél csak gyengébb számok jöttek. Az egész csapat úgy hitte, ennyi volt a Timberman. "A csapatból sokan ki is mondták: ennyi volt, szép volt, jó volt, de felejtsük el, kezdjünk valami újba!"
Ám az alkalmazás a Google Play Store-ban is első lett, ez Kitajewskit bizakodással töltötte el, hátha. Hetekkel később lett hátha.
- A játék két hete újraszületett, napi 600 000 letöltést produkálva. Az alkalmazás az amerikai App Store élére tört és Kitajewskiékra vetődött a reflektor fénye. "Az első nap, amikor azt hallottam, hogy az amerikai App Store-ban elsők vagyunk, úgy éreztem, valakivel beszélnem kell odakintről, hátha hibásak a számok. De amikor napi 50-100 emailt kaptunk, hogy gyártsunk közösen játékot, fejlesszünk ezt vagy azt ... akkor tudtam, hogy beütött."
- Ejh, döntsd a tõkét, ne siránkozz,
ne szisszenj minden kis szilánkhoz!
Ha odasujtsz körül a sorshoz,
az úri pusztaság rikoltoz -
a széles fejsze mosolyog.
A nem várt siker elvben lehetővé tette, hogy Kitajewski és csapat ott hagyja a napi robotot és játékfejlesztésre álljon rá teljes munkaidőben - és azon túl is.
- Amikor megértettem, milyen sikeres a Timberman, vettem egy jegyet Indiába és elmentem vakációzni. Magamba akartam vésni ezeknek a sikernapoknak az érzését. Jó megajándékozni magad ilyesmikkel. Imádok utazni, kreatívabbá tesz. Ezt a hirdetés-készítésből tanultam el. Ahhoz, hogy kreatív maradj, új élményekre, hatásokra van szükséged.
A fejlesztő csapat még abban az iskolában állt össze, ahol a hirdetés-mendzsmentet tanulták. Itt tanulták meg - utólag felismerve persze -, hogy mi kell a sikeres alkalmazáshoz - név, hagyományos személyes meggyőzés, közösség bekapcsolás - Twitter... - segíti a játék terjedését. A Timberman Twitter használata roppant egyszerű - és ennyi elég is, hiszen ezrek osztják meg eredményeiket.
- Csak egy kép, a pontszámod és a kérdés: 'Meg tudsz-e verni?' és persze a játékra mutató hivatkozás. Hihetetlen sokakat húzott be a játékba a Twitter. A terjedési sebesség pedig lenyűgöző.
A napi 2,5-2,7 millió játékos nem csak örömöt okoz, de azt is lehetővé teszi Kitajewski csapatának, hogy eldöntse min és kivel szeretne együtt dolgozni?
- Hamarosan céggé válunk. Elsődlegesen játékokat akarunk fejleszteni. Addig is tovább dolgozik a reklám-ügynökségnél, így védekezik az ellen, hogy a hirtelen jött gazdagság lustává tegye. "Voltam már szabadúszó, vidám volt. Akkor keltem, amikor akartam, az egész nap kitolódott. Ha egy cégnek dolgozol, akkor reggel nyolctól délután hatig hajtasz. Így meg egész éjszaka is dolgoztam, mert hol tévét néztem, hol meg kajáltam. Kell egy órarend. Jót tesz az embernek a rutin. Ha nincsenek határidők, ellustulsz."
Miközben a Timberman sikere számos ajtót megnyitott, a bevételt csak az ingyenes alkalmazásban megjelenő reklámok adják, illetve a reklám mentes fizetős változat - Timberman Golden Edition - hozza.
- Eddig egy vasat sem láttunk ebből a pénzből, meg kellett lépni pár adminisztratív és jogi lépést a cégünknél. A megánszámlám momentán mínuszban van, arra nincs pénzem, hogy vonatra üljek, hogy munkába menjek. Mielőtt felsírnánk, Kitajewskiék most, rohamtempóban alakítják azt a vállalkozást, amely a legkedvezőbb módon tudja felszívni a megtermelt pénzt.
És nem is ülnek ölbe tett kézzel. A csapat tisztában van azzal, hogy ahogy felszálltak a lista élére, olyan gyorsan le is kerülhetnek onnan. Úgy gondolják, az ő tudásuk nem csupán grafikai és programozói képességeik összessége, hanem a sikeres mobil alkalmazás elkészítésének képessége.
- Olyasmiben gondolkodunk, mint a Timberman, csak nagyobb dobás lesz - árul el terveiről semennyit Kitajewski.
Egy biztos: nem maguk alatt vágják a fát.
(Vers: József Attila: Favágó - de remélem, ezt mindenki tudta)
2014. július 28., hétfő
iPad használat: brutális, bár apadó fölény
Nincs egy hónapja sem, hogy a "Fejlesztők csábítása" bejegyzésben szóltunk az Apple iPad részesedés kapcsán változó "miben vagyunk a legjobbak" érvéről. Most újabb erősítés érkezett az iPad oldalára, Észak-Amerikában a tablet-webforgalom meghatározó részét az iPad generálja, legalábbis a Chitika mérése szerint.
Nem kell sokat magyarázni, _webes forgalom_ generálásban az iPad utcahosszal vezet, nagyságrenddel jobb, mint a második Amazon és még sokáig ragozhatjuk a grafikonról leolvasható adatokat. A bevezetőben említett írásban pedig azt állítottuk elemzőkre hivatkozva, hogy az Apple felhasználók költik a legtöbbet tablet-használat közben. Ez a két adat egymást erősíti.
A jövő azonban nem annyira fényes, ha a lenti grafikonra vetünk egy pillantást - de mindjárt magyarázzuk is a bizonyítványt. Az Apple-ön kívül minden említett gyártó növelte web-forgalmi részesedését, egyedül az Apple nem, az iPadeseké tavalyhoz képest esett vagy hét százalékot. Hogy távolról fussunk neki és szép ívűt ugorjunk, Abraham Lincolnnak tulajdonítják azt a mondást, mely szerint - némi szabadossággal fordítva - "átverheted az összes embert egy időre, ahogy megvezethetsz egy csoportot mindörökre, de nem tudod az emberiséget örökre hülyére venni"
Kicsit kifordítva, meglehet, hogy egy időre mindenki iPadet használ, és lesznek olyanok, akik örökre iPadesek maradnak, de nem történik meg, hogy mindenki örökké iPadet használjon. Szóval nincs olyan, hogy egy termék tartósan - iparága válogatja, mennyi idő a tartós - taroljon. Ahogy most az iPad a webforgalomat.
Brutális, bár apadó fölény
Tabletről keletkező webes forgalom Észak-Amerikában, 2013-ban |
A jövő azonban nem annyira fényes, ha a lenti grafikonra vetünk egy pillantást - de mindjárt magyarázzuk is a bizonyítványt. Az Apple-ön kívül minden említett gyártó növelte web-forgalmi részesedését, egyedül az Apple nem, az iPadeseké tavalyhoz képest esett vagy hét százalékot. Hogy távolról fussunk neki és szép ívűt ugorjunk, Abraham Lincolnnak tulajdonítják azt a mondást, mely szerint - némi szabadossággal fordítva - "átverheted az összes embert egy időre, ahogy megvezethetsz egy csoportot mindörökre, de nem tudod az emberiséget örökre hülyére venni"
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Tabletről keletkező webes forgalom változása 2012-ről 2013-ra |
2014. július 21., hétfő
2014. július 18., péntek
Papa, mama, gyerekek / csupa szív, szeretet.
Az iOS8 megoldást ígér számos problémára, köztük a családi app vásárlásra, megosztásra. Tanácsadói tapasztalatunk alapján is állíthatjuk, a probléma akut. Szinte minden iOS konzultációt kérőnk egyik gondja a családon belüli Apple ID használattal, ezen belül is a vásárlással kapcsolatos. Közös Apple ID-nek túrós a háta, viszont ötször fizetni egy Angry Birdért nem barátságos.
Család
Nagyon igyekezve elkerülni minden politikai és erkölcsi dimenziót, azért érdemes a családról, mint vásárlói csoportról szólni. Az amerikai, azaz az Apple elgondolásában együtt élő szülők és három gyerek alkot egy családot. Ők egy-egy Macet és számtalan iPhone-t és iPadet használnak. Számukra kínál majd az iOS8 egy Apple ID-t - ami, gondolom, az apa gépére kerül (hímsovinizmus, naná).
Kicsit átfogalmazva egy öt fős csoport használhat közös Apple ID-t a vásárláshoz. A főnök pont úgy vesz app-ot, ahogy eddig. A többi négy fő vásárláskor a főnöktől kér és kap (vagy nem) engedélyt a vásárlásra. Amit az egyik eszközre megvettek, az a többire letölthető. Gyanítom, engedély kérés után, hogy a vezér meztelen képeket néző appja ne landoljon sec-percen belül az ifjú kilenc éves iPadjén.
A statisztikák alapján a legtöbb magyar család bőven belefér az öt fős limitbe, sok nagypapa és nagymama is dörzsölheti a kezét. Amerikában - szintén statisztika - gyakoribb a nagyobb család - négy, öt gyerek -, de ez legyen az ő gondjuk.
Végig gondolva környezetem, a legtöbb 18 alatti ismerősöm elvált szülők gyereke, nem egy helyen új apuval, pótmamával, féltestvérrel, hogy klasszikust is idézzünk: "Az én gyerekem meg a te gyereked veri a mi gyerekünket" (Karinthy). Nem hinném, hogy kiskorú kapná az Apple ID-t és az elvált szülők kérnének majd engedélyt a vásárlásra...
De lesz ez még kacifántosabb is - legalábbis a mai ismeretek szerint.
De csak ő tudja megnézni, hisz az Apple ID jelszót, ha kiadná, akkor a kiskorúak máris levásárolnák a hitelkártyája teljes tartalmát. És meg tudnák nézni, hogy merre jár apu és anyu - ha felelőtlenül nem tiltják le a telefonjaik helyzetjelentését.
Cégben gondolkodva, hiszen egy kis cég olyan mint egy kis család - csak épp az Apple felhasználói szerződése nem gondolja így -, szintén élvezheti a főnök, hogy térképen látja, melyik alkalmazottja merre jár. (Amikor a gps adatok még könnyen kinyerhetők voltak, számos alkalmazás tudta térképre vetíteni, merre járt az iPhone tulaj.)
Az Almalap szerint
Ó nem, a bölcsek köve nincs birtokunkban. Szerintem a legjobb az lenne, ha mindenkinek, kicsinek és nagynak, lenne saját Apple ID-je. Az Apple ID kell az adatok iCloudba mentéséhez, az iCloud szolgáltatások használatához, a fénykép megosztáshoz... és persze a vásárláshoz is. Ezért minden Apple ID-hez vagy megad a gazda egy bankkártya számot, és akkor vásárol, vásárol és vásárol, költ, költ és költ. Vagy megad egy másik Apple ID-t, amelyen keresztül tud vásárolni, feltéve, ha a megadott Apple ID ad rá engedélyt.
Igen, egy iPhone-ra vagy iPadre így 2-3-sok Apple ID-vel vett alkalmazás kerülhet. Ezekben vásárolni (in-app purchase) vagy frissíteni is csak a vevői Apple ID-vel lehet/lehessen. ÉS hasonlóan végiggondolható a családon belüli ingyenes app-megosztás (és ennek limitálható száma).
Család
Nagyon igyekezve elkerülni minden politikai és erkölcsi dimenziót, azért érdemes a családról, mint vásárlói csoportról szólni. Az amerikai, azaz az Apple elgondolásában együtt élő szülők és három gyerek alkot egy családot. Ők egy-egy Macet és számtalan iPhone-t és iPadet használnak. Számukra kínál majd az iOS8 egy Apple ID-t - ami, gondolom, az apa gépére kerül (hímsovinizmus, naná).
Kicsit átfogalmazva egy öt fős csoport használhat közös Apple ID-t a vásárláshoz. A főnök pont úgy vesz app-ot, ahogy eddig. A többi négy fő vásárláskor a főnöktől kér és kap (vagy nem) engedélyt a vásárlásra. Amit az egyik eszközre megvettek, az a többire letölthető. Gyanítom, engedély kérés után, hogy a vezér meztelen képeket néző appja ne landoljon sec-percen belül az ifjú kilenc éves iPadjén.
A statisztikák alapján a legtöbb magyar család bőven belefér az öt fős limitbe, sok nagypapa és nagymama is dörzsölheti a kezét. Amerikában - szintén statisztika - gyakoribb a nagyobb család - négy, öt gyerek -, de ez legyen az ő gondjuk.
Végig gondolva környezetem, a legtöbb 18 alatti ismerősöm elvált szülők gyereke, nem egy helyen új apuval, pótmamával, féltestvérrel, hogy klasszikust is idézzünk: "Az én gyerekem meg a te gyereked veri a mi gyerekünket" (Karinthy). Nem hinném, hogy kiskorú kapná az Apple ID-t és az elvált szülők kérnének majd engedélyt a vásárlásra...
De lesz ez még kacifántosabb is - legalábbis a mai ismeretek szerint.
Hol van az iPhone-om?
Az egyik leghasznosabb Apple ID-hez kötődő szolgáltatás, soha ne kelljen komolyan használni - mint a tűzoltók piros autóját is inkább csodálom, mint munkába lássam. Az azonos Apple ID-hez tartozó eszközök helyzetét, ha azt az adott eszközön engedélyezték, az Apple némi jelszó tudakozás után térképen jeleníti meg. Tehát a főnök láthatja, hogy melyik iOS (és Mac) eszköz merre jár.De csak ő tudja megnézni, hisz az Apple ID jelszót, ha kiadná, akkor a kiskorúak máris levásárolnák a hitelkártyája teljes tartalmát. És meg tudnák nézni, hogy merre jár apu és anyu - ha felelőtlenül nem tiltják le a telefonjaik helyzetjelentését.
Cégben gondolkodva, hiszen egy kis cég olyan mint egy kis család - csak épp az Apple felhasználói szerződése nem gondolja így -, szintén élvezheti a főnök, hogy térképen látja, melyik alkalmazottja merre jár. (Amikor a gps adatok még könnyen kinyerhetők voltak, számos alkalmazás tudta térképre vetíteni, merre járt az iPhone tulaj.)
Az Almalap szerint
Ó nem, a bölcsek köve nincs birtokunkban. Szerintem a legjobb az lenne, ha mindenkinek, kicsinek és nagynak, lenne saját Apple ID-je. Az Apple ID kell az adatok iCloudba mentéséhez, az iCloud szolgáltatások használatához, a fénykép megosztáshoz... és persze a vásárláshoz is. Ezért minden Apple ID-hez vagy megad a gazda egy bankkártya számot, és akkor vásárol, vásárol és vásárol, költ, költ és költ. Vagy megad egy másik Apple ID-t, amelyen keresztül tud vásárolni, feltéve, ha a megadott Apple ID ad rá engedélyt.
Igen, egy iPhone-ra vagy iPadre így 2-3-sok Apple ID-vel vett alkalmazás kerülhet. Ezekben vásárolni (in-app purchase) vagy frissíteni is csak a vevői Apple ID-vel lehet/lehessen. ÉS hasonlóan végiggondolható a családon belüli ingyenes app-megosztás (és ennek limitálható száma).
2014. július 15., kedd
BillSonar Számlázó és CRM rendszer [nem fizetett reklám]
Évek óta az Idea Smart számlázó programot használjuk, ennek két oka van. Az egyik szükséges, de nem elégséges: Mac OS X alatt fut, nem kell Parallels Desktopot és Windowst telepíteni. A másik oka az, hogy a program jó, azt és csak azt tudja, amire használni akarjuk, évi 150-200 számla kiállítása. Igen, vannak vágyaink, a fejlesztő-forgalmazó kínál is rá megoldást, de az a kis plusz annyit nekünk nem ért meg. Még egy fél dolog, ami miatt szeretjük az Idea Smartot: egyszerre több cég számlázását is kezelhetem vele.
BillSonar
A fenti számlázót fejlesztő 6DS IDea új szoftvere a BillSonar - hogy a Gonosz Almalapnak is jusson ma valami: számunkra ki nem derült, hogy miért pont BillSonar egy magyar jogszabályoknak megfelelő számlázó alkalmazás neve. Bill az számla, vagy Gates, bár ez utóbbi Macen nem játszik. A szonár meg hanglokátor ... én nem rakom össze, az biztos.
A szoftvert a fejlesztő így dicséri:
BillSonar
A fenti számlázót fejlesztő 6DS IDea új szoftvere a BillSonar - hogy a Gonosz Almalapnak is jusson ma valami: számunkra ki nem derült, hogy miért pont BillSonar egy magyar jogszabályoknak megfelelő számlázó alkalmazás neve. Bill az számla, vagy Gates, bár ez utóbbi Macen nem játszik. A szonár meg hanglokátor ... én nem rakom össze, az biztos.
A szoftvert a fejlesztő így dicséri:
- elképesztő dizájn szerkesztés dokumentumonként
- CRM rendszer, azaz ügyfél központú nyilvántartás
- teendők kezelése, partnerekkel és termékekkel összekapcsolva
- teljesen új szemléletű dokumentum böngésző
- kimutatások, bármilyen szempontból
- alap raktárkezelés
2014. július 12., szombat
Flickr az SE/30-on
Egy ősöreg Macintosh SE/30-on öt perc alatt jött be a Flickr adott oldala. És így nézett ki. A 89-91 között forgalmazott SE 16MHz-es Motorola 68030-as processzorú gép volt (igen, egy magos). A gép teljes memóriája 128MB, a merevlemeze akár 80MB-os is lehetett (nem, SSD akkor még nem volt). Eredetileg a 6.0.3-as rendszert tették rá, a képen a 7-es, talán 7.5-ös látható. A kijelző 512x342 (a kép méretarányos), 9 inches volt (kevesebb pixel esett egy centire).
2014. július 11., péntek
Célba érnek-e az Apple új hirdetései?
Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki előbb szeretett bele az Apple hirdetéseibe, mint magába a Macbe - pedig előbb ültem egy LC II előtt, mint láttam volna egyetlen Apple reklámot is. Ezek a 30-60 másodperces alkotások épp úgy másik szintet jelentettek a többi számítógépgyártó hirdetéséhez képest, ahogy az Apple termékek dizájnja sem vethető össze egy pécé megjelenésével. (A Gonosz Almalap szerint épp olyan eredménnyel vethető össze, ahogy a német és brazil labdarúgó csapat.)
Az Apple az elmúlt években, évtizedben az addig kiszervezett termék-dizájnt magához vonta, cégen belül Jony Ive vezeti az "életérzés" tervezőket. Hasonlóan jár el az Apple a hirdetés készítéssel kapcsolatban is. Így, a szinte a kezdeti időktől fogva partnere, a TBWA\Chiat\Day egyre kevesebb feladatot kap.
A hirdetések
Csak viszonyításképp, a Samsung Galaxy S5 locsolócsöves, kisgyerekes, vízállóságot hirdető filmje 739 pontot kapott, ez a legjobb a Los angelesi 72andsunny ügynökség kezelte Samsung reklámok közül. A Samsung hirdetések második legjobbjának pontszám kerek 700. Az Apple eddigi legjobb eredményét a FaceTime-ot bemutató hirdetés érte el, ez 696 pontot kapott. (Az Ace Metrix-ot 2007-ben alapították, a Szilícium-völgyben - Mountain View - a székhelye.)
Miért sikertelenebbek az Apple saját hirdetései?
Egy szakember szerint a hirdetésben hallható beszédhang miatt. A régi hirdetésekben és az ügynökségiben a beszélő hangjával azonosult a befogadó - persze, hogy tudat alatt, hol másutt? Az Apple hirdetésekben ez nem történik meg, vagy csak jóval kevesebb esetben. A klasszikus Tink Differentben a Mac mellett folyamatosan kitartó kis közösséghez beszéltek, ma az Apple a több százmillió iPhone és iPad felhasználót is elérné - de ez az ember halmaz már nem kis fanatikus, hívő közösség.
"Az Apple legjobb hirdetései mindig a riválisokat - IBM, Microsoft... - piszkálta, vagy, mint a Think Different esetében, magasabb rendű érzést sugaltak." - mondja Edward Boches, a Boston University professzora.
Az Apple az elmúlt években, évtizedben az addig kiszervezett termék-dizájnt magához vonta, cégen belül Jony Ive vezeti az "életérzés" tervezőket. Hasonlóan jár el az Apple a hirdetés készítéssel kapcsolatban is. Így, a szinte a kezdeti időktől fogva partnere, a TBWA\Chiat\Day egyre kevesebb feladatot kap.
1984
Ez az egyik "kötelező" hirdetés. Itt olvashatsz róla bővebben.
Think different
A másik "kötelező". Sokak szerint Steve Jobs kedvenc Apple-hirdetése volt ez. Mindkettőt az ügynökség készítette, Jobs-szal szorosan együttműködve - sejthetjük, mit jelentett ez.
Célba érnek-e az Apple új hirdetései?
Az Ace Metrix hirdetések mérésével foglalkozik, a különböző mérőszámok a hirdetés hatékonyságát próbálják számszerűsíteni. A Bloomberg gyűjtötte össze az utóbbi nyolc hirdetésre vonatkozó Ace Metrix adatokat. A nézői értékelések pontszáma alapján ránézésre látható, hogy az ügynökség hirdetései a sikeresebbek.A hirdetések
- Intentions
- Greetings
- Pencil
- From the Heart - ezt nem találtam meg :(
- Gigantic
- Travel Writer
- Esa Pekka
- Chicken Fat
Csak viszonyításképp, a Samsung Galaxy S5 locsolócsöves, kisgyerekes, vízállóságot hirdető filmje 739 pontot kapott, ez a legjobb a Los angelesi 72andsunny ügynökség kezelte Samsung reklámok közül. A Samsung hirdetések második legjobbjának pontszám kerek 700. Az Apple eddigi legjobb eredményét a FaceTime-ot bemutató hirdetés érte el, ez 696 pontot kapott. (Az Ace Metrix-ot 2007-ben alapították, a Szilícium-völgyben - Mountain View - a székhelye.)
Miért sikertelenebbek az Apple saját hirdetései?
Egy szakember szerint a hirdetésben hallható beszédhang miatt. A régi hirdetésekben és az ügynökségiben a beszélő hangjával azonosult a befogadó - persze, hogy tudat alatt, hol másutt? Az Apple hirdetésekben ez nem történik meg, vagy csak jóval kevesebb esetben. A klasszikus Tink Differentben a Mac mellett folyamatosan kitartó kis közösséghez beszéltek, ma az Apple a több százmillió iPhone és iPad felhasználót is elérné - de ez az ember halmaz már nem kis fanatikus, hívő közösség.
"Az Apple legjobb hirdetései mindig a riválisokat - IBM, Microsoft... - piszkálta, vagy, mint a Think Different esetében, magasabb rendű érzést sugaltak." - mondja Edward Boches, a Boston University professzora.
2014. július 9., szerda
Hány kalóriát fogyaszt egy iPhone évente?
Mit fogyaszt egy iPad? Vagy egy iPhone? Esetleg egy MacBook Pro vagy egy iMac? Áramot, persze, meg ampereket. A voltok meg csak úgy esnek rajta. De tényleg, mennyibe kerül technikai eszközeink áram használata? Ennek járt utána egy amerikai bloger, mi kicsit magyarosítottuk az írását.
Mit fogyaszt?
Először nézzük, mi mennyi energiát nyel el! Az iPhone, az iPad és a MacBook esetén 365 alkalommal csontra lemerítettük és újratöltöttük az aksit, ezzel jelentősen csökkentettük annak élettartamát. Viszont kiderült, hogy az iPhone szinte termeli az áramot, és mint ahogy vártuk, az iPad többet fogyaszt, a MacBook meg a legtöbbet ebből a hármasból. Az iMac esetén napi nyolc órás aktív munkát néztünk ... frászt mi, a postoló. A mihez képest kérdés megválaszolása érdekében még egy hagyományos 60W-os, és egy hasonló fényerejű, de LED-es körte fogyasztását is feltettük a grafikonra. A két égő napi tíz órát világított a példa kedvéért. Mi magunk nem gondoltuk volna, hogy ilyen arányokat kapunk.
Az áram ára
Innentől már csak osztás-szorzás, hogy megkapjuk a fenti kWh-kat forintban. Az e.on honlapjának adatait használva íme:
És hány kalóriát fogyaszt egy iPhone évente? Egyszerű: 1Wh = 3 600J(oule). És: 1J = 0,2388 kalória. Akkor a 2kWh (évente) megfelel 1 719 690 kalóriának. Kis dagi :P (Aki utál számolni, az persze a Számológéppel váltotta át a 2kWh-t. Mert a Számológépe ezt is tudja.)
Mit fogyaszt?
Először nézzük, mi mennyi energiát nyel el! Az iPhone, az iPad és a MacBook esetén 365 alkalommal csontra lemerítettük és újratöltöttük az aksit, ezzel jelentősen csökkentettük annak élettartamát. Viszont kiderült, hogy az iPhone szinte termeli az áramot, és mint ahogy vártuk, az iPad többet fogyaszt, a MacBook meg a legtöbbet ebből a hármasból. Az iMac esetén napi nyolc órás aktív munkát néztünk ... frászt mi, a postoló. A mihez képest kérdés megválaszolása érdekében még egy hagyományos 60W-os, és egy hasonló fényerejű, de LED-es körte fogyasztását is feltettük a grafikonra. A két égő napi tíz órát világított a példa kedvéért. Mi magunk nem gondoltuk volna, hogy ilyen arányokat kapunk.
Az áram ára
Innentől már csak osztás-szorzás, hogy megkapjuk a fenti kWh-kat forintban. Az e.on honlapjának adatait használva íme:
És hány kalóriát fogyaszt egy iPhone évente? Egyszerű: 1Wh = 3 600J(oule). És: 1J = 0,2388 kalória. Akkor a 2kWh (évente) megfelel 1 719 690 kalóriának. Kis dagi :P (Aki utál számolni, az persze a Számológéppel váltotta át a 2kWh-t. Mert a Számológépe ezt is tudja.)
2014. július 7., hétfő
Fejlesztők csábítása
Az Apple iOS felhasználói négyszer annyit költenek, mint az Android felhasználók. Ez az egyik legtöbbet hangoztatott érv, amivel az Apple a fejlesztőket csábítja, hogy kizárólag - vagy ha nem is kizárólag, de elsődlegesen - az iOS platformra dolgozzanak. A fejlesztést megkönnyítendő mutatták be amúgy a WWDC-n a Swift fejlesztő-rendszert is.
Zárójelben: a rossz illusztráció
A cikk eredetijét Andreessen Horowitz jegyzi. Illusztrációként a két adatot - a Google Play esetén 5 dollárt költ egy felhasználó évente, az Apple esetén 22 dollárt - normál oszlop-diagrammon ábrázolta. Ez rendben is van, bár két adatból grafikont rajzolni... De. Többen, ahogy mi is, magunkévá tettük az írást. Páran újra rajzolták a grafikont is, a legütősebbet látjátok. Ez pont arra jó, hogy a) ronda, b) viszont semmi igazán konkrét érték le nem olvasható róla. Még szerencse hogy nem nevezték el infografikának... Zárójel bezárva.
És. Az önerősítő érv. Ha a fejlesztők úgy vélik, hogy az Android felhasználókon egyre többet kereshetnek, mint az iPhone-osokon, akkor bizony Androidra-ra fognak fejleszteni. Ezzel a fizetőképes iPhone-osokat átvonzzák Androidra, hiszen itt előbb kapják meg a kívánt app-ot.
Lehet játszani a számokkal. Eleinte az iOS verte az Androidot. Amikor már több Androidos készülék volt, akkor az iPhone lett a legnépszerűbb készülék - az Androidos sokféleség egyenként persze, hogy alulmaradt. Amikor már nem az iPhone volt a legnépszerűbb, akkor az ő felhasználóik költötték a legtöbbet.
Zárójelben: a rossz illusztráció
A cikk eredetijét Andreessen Horowitz jegyzi. Illusztrációként a két adatot - a Google Play esetén 5 dollárt költ egy felhasználó évente, az Apple esetén 22 dollárt - normál oszlop-diagrammon ábrázolta. Ez rendben is van, bár két adatból grafikont rajzolni... De. Többen, ahogy mi is, magunkévá tettük az írást. Páran újra rajzolták a grafikont is, a legütősebbet látjátok. Ez pont arra jó, hogy a) ronda, b) viszont semmi igazán konkrét érték le nem olvasható róla. Még szerencse hogy nem nevezték el infografikának... Zárójel bezárva.
A több költés öt oka
A Google fejlesztői konferenciáján (I/O) hivatalosan is elhangzott pár olyan szám, amelynek párja az Apple-től régebb óta ismert, így összevethető. A Kínát és az Amazont leszámítva havonta egymilliárdan használnak Andoidos rendszert, és a Google az elmúlt egy év során öt milliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknak. Az Apple iOS-nek csak 470 millió felhasználója van, ám ők tíz milliárdot fizettek ki az App Store eladások után a fejlesztőknek, egy évvel korábban hét milliárdot. Azaz durván: feleannyi felhasználó, dupla annyi pénz: ez négyszeres különbség!- Az Andoid az alacsonyabb jövedelmű országokban/rétegekben népszerűbb.
- Az említett helyeken kevésbé elterjedt a hitelkártya használat, és a Google kínálta mobil-szolgáltatós számlázás lassan terjed.
- Az Androidos készülékek 40-80 ezer forintba kerülnek átlagosan, általában, addig az iPhone-ok ennek legalább a duplájába. Igen, a Galaxy S5 felhasználók valószínűleg ugyanannyit költenek, mint az iPhone felhasználók - csakhogy a Galaxy S5 felhasználók az Androidosok törpe kisebbségét alkotják.
- Az Apple teljesen más értékrendet sugall az iPhone használóknak, használókról, és ez önbeteljesítő módon több költést generál - ezért többet vásárolnak az iPhone használók, mint a GS5 használók.
- És végül egy önerősítő érv. Ha a fejlesztők úgy vélik, hogy az Android felhasználókon kevesebbet kereshetnek, mint az iPhone-osokon, akkor bizony iPhone-ra fognak fejleszteni. Ezzel a fizetőképes Androidosokat átvonzzák iOS-re, hiszen itt előbb kapják meg a kívánt app-ot.
Az Almalap még azt is olvasta
Nem menve történelmi mélységekbe, de. Fent leírtuk, hogy egy év alatt az iOS fejlesztőknek kifizetett díj hétről tíz milliárdra nőtt. Nos, ez az Android esetében kettőről nőtt öt milliárdra. A Google szemüvegén át nézve tehát volumenben egyaránt 3-3 milliárddal nőtt a bevétel, de a Google-é 150 százalékkal, az Apple-é meg csak 43 százalékkal. Vagy a tavaly előtti 22-78 százalékos fejlesztői bevételarány tavalyra 33-67-re változott, ha marad a trend, akkor idénre 47-53 arány várható.És. Az önerősítő érv. Ha a fejlesztők úgy vélik, hogy az Android felhasználókon egyre többet kereshetnek, mint az iPhone-osokon, akkor bizony Androidra-ra fognak fejleszteni. Ezzel a fizetőképes iPhone-osokat átvonzzák Androidra, hiszen itt előbb kapják meg a kívánt app-ot.
Lehet játszani a számokkal. Eleinte az iOS verte az Androidot. Amikor már több Androidos készülék volt, akkor az iPhone lett a legnépszerűbb készülék - az Androidos sokféleség egyenként persze, hogy alulmaradt. Amikor már nem az iPhone volt a legnépszerűbb, akkor az ő felhasználóik költötték a legtöbbet.
2014. július 4., péntek
Nyári képzéseink
A kép csal, van székünk, van asztalunk, van (i)Macünk, de legfőképp lassan több évtizedes tapasztalatunk Maces (és Adobe) képzésben. És tudjuk, nyáron inkább tenger, hegy, nyaralás, fesztivál, buli, hanta ... azért bízunk abban, hogy a "nyáron elmegyek, megtanulom" fogadalmak ránk eső része beváltásra kerül. Ezért is hirdettük meg képzéseink időpontjait szeptember elejéig. Fontos, az időpontok esőtől, naptól, jelentkezéstől, utazástól függően változhatnak. Viszont akinek visszaigazoltuk a jelentkezését, azt várjuk, még ha egyedül is jönne csoportos tanfolyamra.
Akár találkozunk, akár nem, jó nyaralást!
(Blog bejegyzések azért lesznek.)
Akár találkozunk, akár nem, jó nyaralást!
(Blog bejegyzések azért lesznek.)
2014. július 3., csütörtök
Ebéd Jobs-szal
Néha gimisként is a Goldmann menzán ettünk, aztán egyetem alatt rendszeresen. Volt pár ember, akivel nagyon nem akartunk közös asztalhoz kerülni, egyikük például egy üres leveses tálban összemixelte a második fogást a desszerttel - értsd a feldarabolt rántott húst petrezselymes krumplival és a gyümölcs pudingját -, csak. Persze jót röhögtünk azokon, akik ártatlanok voltak és rossz helyre ültek. Ennél azért kisebb kihívás volt, ha tanárunk ült le az asztalunkhoz, esetleg olyan, aki percekkel korábban találta elégtelennek tudásunk. Mosolyogjon rá a birodalmi lépegető!
Az Apple-nél is meg volt az az ember, akivel senki sem szeretett egy asztalhoz kerülni. Igen, természetesen Steve Jobs volt a nem kívánt ebédtárs. A tagadhatatlanul zseni Jobs evés közben is képes volt olyan kérdésekkel bombázni a villájába kapaszkodót, hogy annak étvágya hetekre elmenjen. Ezért, amikor Jobs megjelent az ebédre várók sorában, a terem villámgyorsan kezdett ürülni. Amikor Jobs leült, akkor senki sem mert mellé ülni.
Pedig, ahogy David Black, volt WebObjects fejlesztő meséli, Jobs nem volt annyira halálos fegyver, mint amennyire akár
ebből a postból is annak tűnik. Csak épp kedvelte a fekete humort, és szívesen ugratta kollégáit. Egyszer már a liftben sarokba szorította az egyik gyakornokot azzal az egyszerű kérdéssel, hogy min is dolgozik.
"Minőség-ellenörzést végzek az egyik terméken" - válaszolt a falfehér férfi.
"Akkor miért lefelé megy a lifttel és nem az irodája felé?" - kérdezte Jobs.
Az ifjú titán persze nem mert kilépni a liftből sem, amikor megérkeztek, nyúlt az emeletét jelző gomb felé.
"Ne már, csak vicceltem!" - hallatszott a távozó Jobs hangja. Érthető ugye, hogy nem sok ebéd-partnere akadt?
Bezzeg Tim Cooknak! Egyesek akár 150 millió forintot is fizetnek azért, hogy egy kávét megihassanak Steve utódával.
Az Apple-nél is meg volt az az ember, akivel senki sem szeretett egy asztalhoz kerülni. Igen, természetesen Steve Jobs volt a nem kívánt ebédtárs. A tagadhatatlanul zseni Jobs evés közben is képes volt olyan kérdésekkel bombázni a villájába kapaszkodót, hogy annak étvágya hetekre elmenjen. Ezért, amikor Jobs megjelent az ebédre várók sorában, a terem villámgyorsan kezdett ürülni. Amikor Jobs leült, akkor senki sem mert mellé ülni.
Pedig, ahogy David Black, volt WebObjects fejlesztő meséli, Jobs nem volt annyira halálos fegyver, mint amennyire akár
ebből a postból is annak tűnik. Csak épp kedvelte a fekete humort, és szívesen ugratta kollégáit. Egyszer már a liftben sarokba szorította az egyik gyakornokot azzal az egyszerű kérdéssel, hogy min is dolgozik.
"Minőség-ellenörzést végzek az egyik terméken" - válaszolt a falfehér férfi.
"Akkor miért lefelé megy a lifttel és nem az irodája felé?" - kérdezte Jobs.
Az ifjú titán persze nem mert kilépni a liftből sem, amikor megérkeztek, nyúlt az emeletét jelző gomb felé.
"Ne már, csak vicceltem!" - hallatszott a távozó Jobs hangja. Érthető ugye, hogy nem sok ebéd-partnere akadt?
Bezzeg Tim Cooknak! Egyesek akár 150 millió forintot is fizetnek azért, hogy egy kávét megihassanak Steve utódával.
2014. július 2., szerda
De hol a rákban van Mecek Sabolc?
Az iPhone időjárás alkalmazása szerint "Mecek Sabolc"-ban kellett lennem, ahogy ez a kép is tanúsítja*. A telefon a kezemben, én meg a Palatinus szálloda egyik erkélyén néztem kifele a fejemből. A Mecek még csak-csak elmegy Mecseknek, bár Pécs elég nagy város még a Yahoo! számára is, az időjárás előrejelzést a Yahoo! adja. A Sabolc-cal nem boldogultam, a szálló a belváros (majdnem) közepe, a Mecsek felé Tettye meg a budai kerület esik (ha jól térképeztem), de semmi, a Sabolcnak olvasható.
Machez érve persze ezerrel gugliztam, de sem a Wiki, sem más nem mutatott utat, pedig még németül is utána olvastam a Fünfkirchennek, hátha még valamit németre fordulva tanult meg az amerikai Yahoo! (ööö... izé?). De nem.
Nem vezetett eredményre a "Mecek Sabolc" térképes keresés sem, egyértelműen és azonnal Pécs egyik házára mutatott az összes hivatkozás, szépen szólva: egy bolond százat csinál. Dobj be egyálinfot, és az vírusszerűen elterjed.
A megoldást a "Pécs városrészek" keresés adta. Az egyik térképen szerepelt a Meszes (Szabolcs, Pécsbánya) terület, bár térképileg nem ott voltam, de! Innen már egy ugrás volt rátalálni Mecsekszabolcs - miért is nem erre kerestem? miért is nem dobta ezt ki a Google? - wiki bejegyzésre. Tehát: Mecsekszabolcs 1947 óta Pécs része.
Ennyit Mecek Sabolc-ról és arról, hogy mennyire higgyünk vakon bármi infonak.
* Pécsiek felmentve.
Machez érve persze ezerrel gugliztam, de sem a Wiki, sem más nem mutatott utat, pedig még németül is utána olvastam a Fünfkirchennek, hátha még valamit németre fordulva tanult meg az amerikai Yahoo! (ööö... izé?). De nem.
Nem vezetett eredményre a "Mecek Sabolc" térképes keresés sem, egyértelműen és azonnal Pécs egyik házára mutatott az összes hivatkozás, szépen szólva: egy bolond százat csinál. Dobj be egy
A megoldást a "Pécs városrészek" keresés adta. Az egyik térképen szerepelt a Meszes (Szabolcs, Pécsbánya) terület, bár térképileg nem ott voltam, de! Innen már egy ugrás volt rátalálni Mecsekszabolcs - miért is nem erre kerestem? miért is nem dobta ezt ki a Google? - wiki bejegyzésre. Tehát: Mecsekszabolcs 1947 óta Pécs része.
Ennyit Mecek Sabolc-ról és arról, hogy mennyire higgyünk vakon bármi infonak.
* Pécsiek felmentve.
2014. július 1., kedd
Külföldön olcsóbb a Mac? (2014/07)
Alapelvek
Tudom, hogy többen rendszeresen olvassátok visszamenőleg is ezeket a bejegyzéseket, de mindig vannak újak, így az ő számukra jöjjön pár alapelv. Az árak a netes Apple Store árai országonként. Az árfolyam az aznapi hazai Raiffeisen árai. Ezekből számolja ki a Numbers, majd hasonlítja össze, hogy hol a legolcsóbb vagy hol a legdrágább a Mac. A külföldi árban nincs benne a repjegy, szükséges papírok - például céges vásárlásnál. És nem számolunk a nagyon olcsó, van valahonnan, "persze, hogy van rá gari", számla mentes dolgokkal. A táblázat félig játék, de komoly.És a közölt számokért felelősséget nem vállalunk, mielőtt vásárolsz, tájékozódj!