Az Adobe második naptári negyedéves nyeresége 41 százalékkal marad el az egy évvel korábbihoz képest - és az eredmény pontosan az, amit az elemzők vártak. A nyereség csökkenés oka, hogy a CS4-re messze nem érkezett annyi megrendelés, mint amennyivel számoltak a cégnél.
Az értékesítés 21 százalékkal csökkent a május 29-vel záródó pénzügyi negyedévben (az amerikai cégek pénzügyi évei csak nagyon ritkán esnek egybe a naptári negyedévvel). A most következő negyedév (május 29-től) a leggyengébb, mivel a vásárlók inkább szörfölnek Hawaii-n vagy síelnek Grönlandon, mintsem szoftvert vásárolnának.
A kreatív-szoftverek értékesítése 22 százalékkal csökkent, a Knowledge Worker (Értelmes Munkás - most a Gonosz Almalap némává vált) termékeké pedig 21 százalékkal, ez utóbbi a PDF környéki szoftvereket jelenti egyébként. Földrajzi zónákat nézve, Amerika megcselekedte, amit az Adobe elvárt tőle, Európa azonban nem. A CS4-et az Adobe tavaly szeptemberben mutatta be, de a hirdetésre szánt pénzt a kibontakozó világválság elvitte. Ráadásul a vásárlók fő csoportját adó cégek a hirdetési piacon -nak -ba -be -ra dolgoznak, dolgoztak, dolgoznának.
"A Creative Suite 4 időzítése szerencsétlen volt” - állítja Chad Bartley, a Pacific Crest Securities elemzője. Szerinte az Adobe teljesítménye akkor fog javulni, ha megszűnik a hirdetési piac cégeinek mélyrepülése.
2 megjegyzés:
Meg akkor, ha egy Adobe CS4 DP. szoftver ára nem az egeket surolja. Legalább is itthon. Egyszerűen kitermelhetetlen, legalábbis a fennmaradásért küszködő kis studióknak meg szabadúszó grafikusoknak.
A kis magyar stúdiókról sajnos független, megbízható felmérés nincs, bár igény lenne rá. És nehezen kitermelhető, ha a vevő nem fizeti meg azt az árat, amennyit a termék ér... de ez egy másik ág.
Azon is el lehetne filózni, hogy a cs, cs1, cs2, cs3 és cs4 így két évenként valóban szükséges-e, van-e annyi új benne, hogy meginduljon az upgrade-roham.
Megjegyzés küldése