2009. július 23., csütörtök
Ha drága, akkor Apple
Ami ugye teljesen mást jelent, mint "ha Apple, akkor drága". Az ezer dollár feletti gépek piaca egyre inkább az Apple privát vadászterülete, a tavalyi 66%-ról az utolsó pénzügyi negyedévre 91%-ra nõtt a piacrészesedése - állítja az NPD piackutató intézet. Az Apple Get a Mac! (Mac és Pécé) hirdetéseit megelégelve a Microsoft olyan kampányba kezdett, amely az Apple gépek drágaságát pécézi (Gonosz, nagyon gonosz) ki. A múlt héten az Apple jogi gépezete nekilendült, hogy szétszedje a Microsoftot, de - maguk számára is váratlanul és meglepően - felhagytak vele. Elemzők szerint az Apple jól jár a felső piacszegmens bortoklásával, mert itt nagyobb az árrés, kisebb az árverseny, szerintük hiba volna lemenni a "tajvan kavicsa, tesco gazdaságos" kategóriába csatázni. Az 1000 dollár momentán 189 ezer forint, azért nagyon neki kell esni az Apple árlistának, hogy olyan gépet találjunk, ami nem esik e fölé.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése