Egy év alatt a Microsoft tekintett úgy magára, mint Pécére, mint Jerry Seinfeld barátjára, parti-szervezőre és négy éves kislányra. Költséges egy személyiségzavar ez.
Az eltelt másfél év hirdetés-háborúja csak fokozódott a Windows 7 közelgő (október 22.) megjelenésével. Tavaly júliusban vette az Apple össztűz alá az amúgy is nyomorultul teljesítő Vistát a 'Get a Mac!' (Almalap által: 'Mac és Pécé') sorozatával. A Microsoft Windows eladásokért felelős marketingese, Brad Brooks a viszonteladóknak rendezett MS konferencián jelentette ki: "vissza szerezzük a nevünket, a Windows megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez". A TNS Médiakutató felmérése szerint az ezt követő évben a Microsoft 470 millió dollárt költött reklámra a fenti cél érdekében.
A pénz harmada - 305 millió dollár - a tévékre ment el, a Crispin, Porter and Bogusky cég először a hip-hop szát Pharell Williams közreműködésével leforgatt az "I'am a PC" hirdetést, majd jöttek a "Laptop vadászok", amelyek rendre bemutatták, mennyire túlértékeltek árban az Apple laptopjai a Windowst futtatókhoz képest. A harmadik sorozatban a négy éves Kylie mutatta meg, milyen egyszerű a fényképek rendezése.
Ismert, hogy a Windows piacrészesedése 90 százalék, az Apple gépeié pedig 8,7 százalék (Gartner), a Microsoft bőven többet költött az Apple ez időszakra eső 214 dollárjánál, az utolsó két hónapban pedig dupla annyi ment el marketingre a Windowstól, mint az Apple-től. A kérdés azonban változatlan: "Minek?"
"Az emberek szerint felemeltük a szintükre az Apple-t" - magyarázza Brooks. "Valójában hűséget és büszkeséget építettünk a márkanevünk köré."
A Microsoft utolsó rosszul-célzott, rövid ideig adásban tartott és rosszul fogadott kampányában Bill Gates beszélgetett Jerry Seinfelddel, ez volt Gates utolsó Microsoftos hirdetés-megjelenése. Az új hirdetés elvétve és véletlenszerűen látható, ahogy szereplője és fő propagátora, Steve Ballmer vezérigazgató.
A Microsoft bevétele 17 százalékkal csökkent a negyedik negyedévben a tavalyi évhez képest. A Windowsra eső rész 29 százalékkal csökkent. A kiesett kétmilliárd nagyjából annyi, amennyit az Adobe fizetett a web-elemző Omniture-ért. Ugyanakkor az Apple 12 százalékkal növelte a bevételét, miközben 8 százalékkal kevesebb gépet adott el.
Egyes elemzők szerint az Apple részesedése az otthoni gépek piacán fokozatosan nő a 2001-es 2,5 százalékos mélypont óta, köszönhetően a 'Get a Mac!' kampánynak. A Microsoft ezen a piacon konfrontálódik leginkább az Apple-lel, az otthoni gépek 70 százalékán fut Windows, becslések szerint minden negyedik otthoni Windows - lopott. "A Microsoft számára a lopott szoftver használat jelentős gond, véleményem szerint hasznosabb lenne a marketing helyett ennek a problémának a megoldására költeni a pénzt" - véli Wolf, a Wolf és tsa. elemzője. "Ez kézzel foghatóan javítaná a cash-flowt, a jövőre vonatkozóan pedig fényesebb lehetőséget jelentene."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése