Az Apple mindig is erős volt termék- (és életérzés-) marketingben, a prémium kategóriás gépeit rendre képes úgy bemutatni, hogy a vásárlók az átlagos forgási sebességnél gyorsabban cseréljék. Egyes számítások szerint a felső decilisben (gépárakat tíz csoportra bontják, ez a decilis-képzés, a felső pedig a legmagasabb árakat tartalmazó tized) az Apple részesedése 80 százalék körüli. Az iPaddel viszont az Apple az olcsó net-gépek piacából harap ki, olyan gyártók szenvednek az iPad sikerétől, mint a Dell, a HP vagy az Acer - és persze küzd a RiM-mel, Motorolával és a Samsunggal. Az iPad egyfajta válasz a "miért nem gyárt az Apple olcsóbb gépet (is)?" kérdésre. (Azért sem, gondolom, mert leamortizálná az Apple nevet. Most az Apple hallatán prémium termék ugrik be, ugye?)
Az iPad azért is jó termék az Apple számára, mert a fő-piacát (felső decilis) nem érinti, új belépő szint Macet soha sem használtak számára, mint anno az iPod vagy az iPhone volt. A Trefis becslése szerint (az elemzés is az övék) az Apple piaci árának 17 százalékát adja a Macintosh számítógép, 7 százalékát az iPad (ha nem lenne, hét százalékkal érne kevesebbet az Apple részvény).
Kevesebb eladás, több eladott iPad
A kevesebb eladás a személyi-számítógép piacra áll, a 15,9 százalékos várható növekedés előrejelzést a Trefis az év eleji adatok alapján 10,5 százalékra mérsékelte. Ugyanakkor az Apple piacrészesedése a hordozható gépek esetén (mért adat) a 2005-ös 3,5 százalékról 2010-re 4,8 százalékra nőtt, 2017-re (becslés) eléri a hat százalékot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése