Az IDG több felmérést is készített a közelmúltban az iPaddel kapcsolatban, most ezek közül emeltünk ki hármat. Az első grafikonon (klikk a nagyobb mérethez) az látható, hogy adott eszközt az iPad mennyire váltja ki a felhasználók szerint. A rövidebb sötétkék csík a teljes helyettesítést jelenti, a világosabb a részlegest. A grafikonról leolvasható, hogy bárki bármit mond, a tablet a hordozható gépek legnagyobb riválisa. Másként fogalmazva, szinte minden egyes eladott tablet eggyel kevesebb eladott notebookot jelent.
A tabletek használhatósága kérdéses – pont e blog olvasója ne lenne már csurdultig tele a „hogyan tudnám teljes értékű munkatársként használni az iPadem" kísérletektől? A következő kördiagram–áradaton piros szín jelzi, hogy a kör alatti funkciót a felhasználók hány százaléka végzi kizárólag iPaden. Jól leolvasható, minél kevésbé passzív a felhasználás módja, annál inkább használunk más eszközt is. Számomra a „szórakozás" 31 százaléka meglepő, valahol az első háromba vártam.
És végül az utolsó oszlop–grafikon földrészenként mutatja, hol miért vesznek iPadet. A baloldali skálához tartozó kék oszlopot azok adják ki, akiket az iPad szolgáltatásai és használhatósága vett le a lábukról, a jobboldali zöld oszlopba pedig azok tartoznak, akik a marketing hatására vásároltak iPadet. Igazából a déli kontinens, Ausztrália és Új–Zéland alacsony kék oszlopa a meglepő (figyelem, más a kék, és más a zöld skálázása!).
Sajnos az IDG adatait közlő írás nem szól arról, hogy hol, mikor és hogyan készült ez a felmérés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése