2013. február 26., kedd

Újragondolt kreativitás, az Adobe CEO a felhő-stratégiáról

Az Adobe első embere, Shantanu Narayen Scott Austinnak, a Wall Street Journal újságírójának adott interjúban beszélt a dobozos termék forgalmazásról felhő alapú értékesítésre váltásról. Az interú - amíg a WSJ akarja - eredetiben megtekinthető, uszkve-cirka, tartalmi fordítás a videó után.



WSJ: Hogy halad a váltás a dobozos termékekről az előfizetéses modellre?
SN: Vissza nem térő alkalom volt ez, hogy újragondoljuk a kreativitást. Hozzáférést kívántunk biztosítani minden szoftverünkhöz, még több ember számára szerettük volna elérhetővé tenni ezeket. Fel akartuk pörgetni az innovációs ciklusunkat is a mostani 12-18 hónapos peridushoz képest. A Creative Cloud adott helyt a közösségi megoldások támogatásának, tutorialoknak, plug-ineknek, tippeknek és trükköknek.
A váltás sikeresebb, mint gondoltuk. A netes terjesztést tekintik a vevők kézenfekvőnek és ez a leggyorsabb is. Számunkra ez biztosítja a nagyjából havi frissítési lehetőséget. Először az egyéni előfizetőkre koncentráltunk [nem hivatalos információ szerint 340 ezer egyéni előfizetője van az Adobe-nak], most a kisvállalkozásokat vettük célba, számukra a jobb együttműködés az egyik igazi lehetőség. Majd követeznek a nagyvállalatok. Mi vezetjük a jövő kreativitását.
WSJ: Aki Photoshopot vásárolt, vagy valamelyik csomagot vette meg, az általában két-három évig nem költött szoftverre, ám akkor az ár láttán megrettent.
SN: A Creative Cloud vevők sokkal elégedettebbek. Csodálják, milyen gyorsan és egyszerűen kerül gépükre a szoftver. Mi nem úgy tekintünk a felhőre, mint a tradicionális szoftver terjesztés egy új lehetőségére. Itt meg tudod mutatni a fájljaidat, megoszthatod a portfóliódat, részt vehetsz a közösségi életben. Mi meg akartuk mutatni, mi mindent tudunk még a szoftvereken túl, a vevők lelkesednek a szolgáltatásokért is. Ez minket sarkal innovációra, de az igazi nyereség a vásárlóké.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése