Van autód? Van iPhone-od? Akkor miért nem kötöd össze őket? Hogy összekötötted, és iPhone-ról szól a zene? Nem rossz, de lesz jobb is. Augusztusi megjelenést ígér az Okos Útitárs (OÚ - mert ez olyan szép betűszó), a Smart Driving Assistant, az Automatic Link. Az elnevezés még zizis, ahogy a terméket is ígérik, de ha lesz, minden autójába szerelmesnek lesz ilyen alkalmazása az iPhone-ján (4S és felette).
Mit ígér az OÚ?
Az Automatic Link apró eszköz, amit az autó szerviz portjára kell csatlakoztatni. Autókereskedéssel foglalkozó ismerős szerint: „azt kell megtudni, hogy CAN busszal kommunikál-e, mert a te autódban ilyen a számítógépes rendszer. Ez egy csatlakozó, amin keresztül a szerviz rá tud kapcsolódni az autóra és minden (ismétlem minden) adatot le tud kérdezni." A fejlesztői honlap szerint minden 1996 után Amerikában gyártott autó ilyen, a fenti megjegyzés szerint ez itthon is igaz lehet - azért egy hozzáértőnél való rákérdezést majd ne spóroljunk meg. A kütyü és app előrendelési ára 69,95 dollár.
A csatlakozás után az iPhone-ra telepített alkalmazás Bluetoothon át veszi a kütyü adását, azaz akár az összes adatot, amit az autó előállít. Bár nem írják, de a Bluetooth pairing evidens.
Az alkalmazás, ahogy (remélem) a képen is látható, jegyzi az egyes útszakaszok megtétele során elkövetett erős fékezéseket, a megengedett sebesség átlépéseket és a fenéklemezt kiszakító gázadásokat. Az erős fékezések eszik a fékbetétet, a gyorshajtás - minden máson kívül - nagyobb fogyasztást eredményez, ahogy a padlógáz sem a spórolás eszköze. Az app szembesít a tékozló playboy autóhasználattal - vagy adattal támasztja alá, milyen fasza gyerek vagyok.
Az autó és pénztárca kímélő vezetési módot pontszámmal is értékeli a program, így hétről-hétre javíthatunk/ronthatunk.
Gyanítom, hogy itthon nem használhatjuk az app azon képességét, hogy észleli a tankolást (ezt igen), és a tankolás mennyisége (még ezt is) mellé automatikusan csatolja a tankolás árát (bár, van már ilyen mash-up Google Maps alá, esély van). Ha az ár is bekerül az alkalmazásba, akkor az forintosítja a megtakarítást.
Mindenkit érhet baleset
Ha a működő Automatic Linkkel szereltautónkat éri, akkor az alkalmazás azonnal tárcsázza a 911-et, majd megadja nevünk, telefonszámunk (AddressBook/Kontaktok), földrajzi koordinátát (ha ez az Apple térkép alapján megy, akkor kicsit cidri) és a kocsi típusát. Persze angolul, de augusztusig még sok víz folyik le a Dunán. Ezt követően sms-t küld az iPhone kijelölteknek, megnyugtatván őket, hogy ugyan a tulaját baleset érte, de ő már hívott rendőrt, mentőt, katonát.
Valami zörög
Ahogy a bevezetőben írtam, hozzáértőek szerint a szerviz porton át minden adat kiáramlik. Az alkalmazás ezeket figyelve még azelőtt képes jelezni, hogy zörög a sárhányó, hogy a sárhányó tényleg elkezdene zörögni. (Ha az alkalmazásnak lett volna lovas verziója, akkor szegény király nem az országa elvesztéséből tudta volna meg, hogy lazulóban van az egyik patkószög.)
Hol hagytam a kocsit?
Valamiért az elmúlt húsz évben mindig emlékeztem arra, hogy hol parkoltam, hol hagytam az autóm, így ennek a szolgáltatásnak nem tulajdonítottam jelentőséget, csak látványelemnek tartottam. Aztán eszembe jutott az a hónap, amikor barátnőmmel felváltva osztoztunk egymás autóján, hol az övé, hol az enyém volt szervizben. Számtalan sms-t küldtünk "itt hagytam az autót" tartalommal, hogy a másikunk megtalálja és használhassa. Ha lett volna ilyen appom akkor...
Augusztusban visszanézünk erre az appra, ígérem!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése