2013. július 31., szerda

Hercegfi, domain-név és Amazónia

Az angol trónörökös örökösének örököse megszületése alkalmából az Almalap azt emelné ki, hogy élelmes vállalkozók már a házasságkötéskor lefoglaltak számos domaint, ami a leendő herceghez vagy hercegnőhöz köthető (domain az almalap.hu vagy a macacademia.hu). A domain-foglalás persze fokozódott a terhesség bejelentése, a szülés és a névadás alkalmából. A leggyorsabb regisztrátor abban bízik, hogy akár fél millió forintot is kap a domainért.
A domain név amúgy pont annyit ér, amennyire ismert. Ezt az állítást azonnal finomítjuk, hiszen vannak olyan domainek, amelyeken nincs semmi tartalom, mégis értékesek lehetnek, ilyen például a gogle.com domain. A nagyon nagy forgalmú szájtok esetén érdemes a gépelési-hiba-távolságra lévő domaineket megszerezni, mert a nagy számok baromi erős törvénye (van ilyen, igen!) alapján ezekre is csurran-cseppen akaratlan forgalom.
A cégek általában igyekszenek is megszerezni az „elgépelős" domain neveket, ahogy azokat is, amelyek számukra kellemetlenek lehetnek, például: rohadtgoogle.com - a Google nem örülne, ha ezt a címet pörgetnék...

.amazon
A cégek sokat áldoznak a brandjük, brandjeik felépítésére, így hajlandók költeni - de nagyon nem szeretnek - a brand rongálás kivédésére. Nemrég az ICANN, a domain nevek főkoordinátora azt javasolta, hogy a szokásos .edu, .org, .mil, .net, .hu és más domain nevek mellett lehessenek brandek is domain nevek: .google vagy .apple példának okáért. Most nem beszélnénk, pedig lenne mit, azokról az esetekről, amikor a Föld két pontján azonos brand néven fut két cég vagy egy országban, de más területen - erről biztos tudna szólni az Apple és a Beatles kiadója, az Apple Records.
Amíg számos cég azonnal jelentkezett a név-brand domainjáért, az Amazon például nem tette ezt meg. Persze nem önsanyargatásból, hanem azért, mert számos Dél-amerikai ország jelezte, kész harcba szállni a Föld legbővebb vizű folyó érdekében.
A nyitó gondolatra visszaugorva, a .prince még szabad, a .george viszont a Wall-Marté lehet, az egyik termékvonaluk ezt a nevet viseli.

BigMac, a viszonteladó
Hajdán, danán, volt egy viszonteladó, aki a BigMac nevet választotta. Nem is telt el sok idő, a húspogácsa árus cég levelet küldött, amiben gratulált a cég alapításhoz és jelezte, nyolc munkanapon belül szeretne más nevet látni a cégtáblán, mert a BigMac az az övék. Sírás, kuruckodás és ügyvédhez fordulás. Az ügyvéd szerint az az érv, hogy teljesen más terület a két cég, megállna ugyan a bíróság előtt (nem jogi blog, a lényeg a lényeg), de a felperes kérheti, hogy végezzenek kutatást, a BigMac szóról mi jut az utca emberének eszébe. Így lett a BigMacből Mr.Mac (mrmac.hu), amely összeolvadt a Starkinggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése