"Sok másik Apple-reklámhoz hasonlóan ez is tipikusan túlhúzott, áttételes, hasonlatokkal operáló (felidézi egy másik elhíresült, meccs szünetben leadott Apple hirdetést*). De hatásos és ütős. Nehéz anélkül szemlélni a megjelenő iPad használatot, hogy ne jutna eszünkbe, az iPad és társai miként változtatták meg kultúránkat. Az Apple ezzel az érvvel hozakodik itt elő." - írja John Paczkowski, "De/kód: Egy Whitman minta?".
"Gyönyörűen fényképezett és mesterien megvágott. Ahogy az Apple iránt érzünk, követve a 'Think Different' hirdetés: 'Íme az őrültek' hagyományát, hozzáadva az iPad2 'A technológia önmagában kevés' gondolatát, érzelem gazdag, kihívó, inspiráló képek és szöveg. Utolérhetetlen magasság. Még jó párszor meg kell néznem, hogy tudjam, mit gondoljak" - írta Rene Ritchie, iMore.
"Remek dolog látni, hogy változtatja meg a világot az iPad, de szerintem ez itt kicsit túlzásba lett víve. Frissítés! Most, miután harmadszor is megnéztem, még jobban tetszik, más, mint a többi. Nem tudom, másnál milyen hatást érnek el, nekem bejött." (Jay Yarow, Business Insider)
"Az üzenet az, hogy az iPad nem csak kreatív megoldásokhoz használható, hanem egyben inspirál is az alkotásra. Olyan életmód-hirdetés ez, mint amilyet a Lexus vagy más luxus-autó gyártóktól szoktunk meg. És ez jó lépés az Apple-től, hogy az Apple brand erősítésével hozza még inkább helyzetbe az iPadet." (Darrell Etherington, TechCrunch)
"Új hirdetést láttam a Megvilágosodás Kora Pártról ... elnézést ... az iPad Airről. Az Apple azt akarja, ne tekintsd a termékét puszta eszköznek. Ez fonal, amiből az álommanó sző." (Chris Matyszczyk, CNET)
"A piacvezetők szokása, hogy érzelmekre hatva (költészet, szépség, románc, szerelem) építik brandjüket, véletlenül sem említve vetélytársaikra. A Coca-Cola tipikusan ilyen vállalat. A hirdetése egy üzenetre koncentrál 'Végy a világnak egy kólát!'**, amíg a piacvezetőt követő (Pepsi) a piacvezetővel versenyez: 'The Pepsi Cselendzs'" (Jason D. O'Grady, ZDNET)
"Nincs kétség, az Air remek termék, de az Apple ennél többet akar beleláttatni az emberekkel." (Kwame Opam, The Verge)
"Az új hirdetés és a hozzá tartozó új weboldal valódi felhasználóknak szól, nem elképzelteknek. Ez nem okoz nehézséget az Apple-nek, hiszen az iPadet és az iOS-t szerte a világban több tízmillió valódi ember használja valódi céljaira. Erős ellentéte ennek a Google, amely Nexus tablete még nem ért el hasonló értékesítési mértéket, így felhasználókat kell szereznie." (Daniel Eran Dilger, AppleInsider)
"Úgy hiszem, az Apple mostanában ismét csúcsra járatja okos-hirdetés gépezetét. Az új hirdetés hibátlan győzelem." (Yoni Heisler, TUAW)
És. A szöveg a Holt Költők Társasága film egyik jelenetének szövege, ahol a John Keating tanár (Robin Williams) diákjaihoz intézet beszédében Walt Whitman "O Me! O Life!" verséből is idéz.
Verseket nem azért írunk és olvasunk, mert az menő. Azért írunk és olvasunk verseket, mert valamennyien az emberi fajhoz tartozunk, az emberi faj pedig tele van szenvedéllyel. Az orvostudomány, a jog, a közgazdaság, ezek mind nemes dolgok, kellenek a létfenntartáshoz. De a költészet, a szépség, a romantika, a szerelem. Ezek azok, amiért érdemes élni. Hogy Whitmant idézzem:
"Oh én! Oh élet! Kérdések nem szűnő árja. Hitetlenek végtelen özöne, balgáktól nyüzsgő városok. Mi jó ezek közt? Oh én! Oh élet!
Válasz.
Az, hogy itt vagy, hogy van élet, és egyéniség, hogy zajlik a nagy színjáték, s te is hozzáírhatsz egy sort."
* na, ez nem pont az, csak nem találtam meg a valóban akkor leadottat. Az eredetiben a kalapácsvető lány pólója minta nélküli fehér. A hirdetés huszadik évfordulójára digitálisan tették rá egy korábbi Mac logóját, és ez a verzió uralja a YouTube-ot. Ha valaki megtalálná az "eredetit", egy Apple logós baseball sapkával jutalmaznám. (Az első megtalálót, a sapkáért be kell jönni a Károly körúti irodánkba.)
** remélem, nem lőnek le a Coca-Colánál, de nem találtam magyar fordítást
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése