Mi a Watch letételének az oka?
A Wristly.co munkatársa, Bernard Desarnauts kisebb felmérés eredményét osztotta meg az Apple Watch kapcsán. Ezt honosítja ez az írás.
Ők 330 olyan felhasználót kerestek meg, akik nem voltak elégedettek az Apple Watch-csal, ennek okát kutatták. Leszögezték, hogy ez nem reprezentatív felmérés, hiszen nem ellenőrizték le, hogy a válaszolók valóban rendelkeznek-e Apple Watch-csal (ez milyen csúfosan néz ki magyarul ragozva).
Az első meglepő adat, hogy a letett Watch ritkán került baráthoz, gyerekhez, inkább egy fiók mélyén hever (55%). Jó páran visszaadták az Apple-nek(!), kicsivel többen értékesítették (19%). A grafikon mutatja, hogy a válaszolók többsége hetekig barátkozott a Watch-csal, mielőtt letette volna. így nem első lendületből került a többség fiókba, hanem huzamosabb tesztelést követően.
Minden bizonnyal ez a grafikon az, amelyiknek titkos változatán az Apple fejlesztői és marketingesei órákat töltenek el, mit hol és hogyan kellene javítani, hogy a Watch sikertörténetté legyen. "Nem volt elég hasznos" - a felhasználók nem találtak nekik tetsző szolgáltatásokat, illetve amit találtak, az nem volt olyan, amit az Apple-től megszoktak. (Így jár, aki magasra teszi a lécet - gonoszkodá a Gonosz Almalap.) A másodikként említett "kevés dologra volt jó" és a harmadik "lassú volt" a három meghatározó ok, ami e 330 ember esetében a Watch letételét okozta. (A lassúság nem a pontos időre...) Érdemes megjegyezni, hogy 53 százalékot zavart, hogy a pontos idő nem látható, csak cselekvés után.
Mit tehet az Apple?
A megkérdezettek szabad szövegben is leírhatták, mit gondolnak. Sokan jelezték, hogy a "digitális korona" megnevezés helyett valami szerényebb megfelelőbb lenne, amíg használhatóbbá nem teszik, nehéz vele a pontos app kiválasztás. A rövid használati idő épp úgy szerepelt a listán, mint a kezdetekben ígért, de aztán meg nem valósult szolgáltatások, mint a hibátlan pulzusszámmérés.
Az írás nem szól róla, de mi hozzátesszük: aki első szériás bármit vesz, az tekintse magát tesztelőnek. A hightech cégek számára kedvezőbb, ha nem laoborokban, hátsó fáskamrákban nyúzzák a terméket vélt vagy valós felhasználói elvárások alapján, hanem épp használható állapotban piacra dobják, aztán majd csak kiderül, hogy mi nem okés. Ahogy az is, hogy a fogyasztók mire használják, a kis fejlesztő cégek milyen alkalmazást írnak. Aztán majd a 2.0-ban meg a 3.0-ban lehet ezeket szépen beintegrálni, megtakarítva a felmérésre és kutatásra szánt összegeket. Nem véletlenül mondtuk, hogy az El Capitant ne tessék letölteni, amíg nem jön ki az első, de inkább a második frissítése.Az életkori bontás nem túl részletes - 35 év alattiak 18, 35-55 közöttiek 46, és 55 felettiek 36 százalék -, de életkortól nem függtek a válaszok. Viszont szignifikánsan nagyobb volt az informatikai iparban dolgozók elégedetlenségi aránya a más iparágban dolgozókéhoz képest - durván kétszeres. Magyarra ez úgy fordítható, hogy az informatikában érdekeltek többet vártak a Watch-tól.
Az is érdekes adat, hogy a magukat elégedetlennek tartó válaszadók harmada azért fel-felveszi az órát. Sőt! Minden második készül a Watch 2.0 megvételére.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése