"Ma este kezdődik San Francisco-ban az Apple szokásos éves fejlesztői konferenciája (WWDC), már napok óta teljes erővel dolgozik a cég legendás marketing csapata. Ám mindenre ők sem képesek." - írja Verne Kopytoff a Fortune blogján.
Öt napja van az Apple-nek arra, hogy a világ előtt bebizonyítsa, még mindig ő az innováció motorja. A halványan teljesítő okostelefon és tablet piaci eredmények egyre inkább kívánják a "nagy dobást".
A WWDC-n az Apple általában új szoftvereket mutat be, néha csak előzetest ad ezek várható tudásáról. Erősebbé, gyorsabbá tett gépekkel szokott büszkélkedni. És néha teljesen új szolgáltatásokat mutat be a színpadon.
Ilyen volt a múlt évben meglepetésre (?) bemutatott Spotify-ra hajazó havi tíz dollárba kerülő zene-szolgáltatás. Noha messze nem volt forradalmi újítás, az Apple Music az utolsó negyedévben már tizenhárom millió előfizetővel rendelkezett.
A zene fontos eleme a Tim Cook Apple vezető képviselte stratégiának, amely célja az eszközök helyett szolgáltatások értékesítése. Olyan szolgáltatásoké, mint az App Store (az Apple társalapítója, Steve Wozniak szerint az App Store az Apple legnagyobb találmánya), amely várhatóan jelentősen megújul, vagy az Apple Pay mobilba integrált fizetési rendszer. Ezek az Apple számára folyamatos bevételt biztosítanak, szemben az iPhone-ok, iPadek vagy Macek eseti eladásával.
A szokásos találgatás - mit mutat be az Apple - már megindult. Az Apple, várhatóan, elérhetővé teszi Sirit, a hang-vezérléses személyi asszisztens alkalmazását más fejlesztők számára is. Az Apple ezzel harcba indulhat az Amazon Alexájával, amely az Amazon Echo otthon-vezérlőjén át képes lekapcsolni az égve hagyott lámpát vagy hívni egy Ubert.
Amire kevésbé számíthatunk este, az olyan innovációs megoldás, amitől Tim Cook akár csak két percre is elhomályosítaná Steve Jobs emlékét. Hogy ez elég lesz-e a befektetőknek, vásárlóknak - az egy másik történet lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése