Egy olasz testvérpár, Vincenzo és Giacomo Barbato még 2012-ben döntött úgy, hogy "Steve Jobs" márkanéven forgalmaz ruházati termékeket. Az elhatározásra az adott okot, hogy az Apple vezetőjének neve nem volt védett név. Evidensen per meg eljárás lett a névválasztásból, az illetékes Európai Unió Intellektuális Javak Hivatala három éves eljárás után tavaly rábólintott a névválasztásra. A türelem így nadrágot és inget terem, bár ma már talán nem akkora dobás, mint 2012-ben lett volna.
Az Apple mindent megtett, laikusként nem is érthető, hogy nem lett igaza. A két testvér ráadásul – az ő értelmezésükben persze teljesen érthető módon – a céglogót egy "J" betű megrágott változatának álmodta meg. A bíróság hónapokig gondolkodott azon, hogy a "J" betű alakja szerkeszthető-e, vagy egy grafikai rajz a logó, ami – uram bocsá' – hasonlít egy a "J"-re (is).
A bíróság hónapokig gondolkodott azon, hogy a "J" betű alakja szerkeszthető-e, vagy egy grafikai rajz a logó, ami – uram bocsá' – hasonlít egy a "J"-re (is).
Nem ez az első eset, hogy egy olasz ruhaipari vállalkozás neve és/vagy megjelenése kísértetiesen hasonlít amerikaira. Pennsylvania egyik főiskoláját, a Franklin & Marshall-t szintén sikerült
A páros lábbal valóbeleszállással amúgy várni kell, mert még csak a címke készült el a nadrágból (Gonosz Almalap szerint ennyi elég is lesz). A tesók ugyanis most az elektronikai cikkek gyártása felé fordultak. Már várjuk is az "I" cég bejegyzését...
(A Verge és a Fortune nyomán.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése