2018. május 4., péntek

Képzőművészeti ajánló: Keresztes Zsófia

Ajánlottunk már könyvet, sokkal gyakrabban cikkeket és volt már vers is. De most!
"Ha létezik a kortárs dizájntörténetben szent föld, az valószínűleg Kaliforniában van, Cupertinoban, az Apple Inc. főhadiszállásán. Az egyszerű, letisztult formák, az ergonómiára való törekvés – és ezzel együtt a lehetőségek korlátozása –, a felhasználói élmény növelése alapjában változtatta meg azt, ahogy az informatikáról, tágabb értelemben a formatervezésről gondolkodtunk. Mindennek ára van, a szó minden értelmében. A cég termékei mindig is drágábbak voltak, mint a piacon levő, akár hasonló teljesítményű versenytársaié. A felhasználói élményt meg kell fizetni."

Üres ereklyetartó
  

A mártír terhelhetősége
 

"Keresztes Zsófia Szentföld című munkái közül A mártír állhatatossága1 című szobor is mintha ezzel a problémával szembesülne. A jellegzetes Atlasz-testtartásban álló alak nem a világot, hanem három Macbook dobozt egyensúlyoz a hátán, a fogyasztói társadalom vértanújaként, aki saját magát áldozza fel a rendért, azaz az általa istenített márka fenntartásáért. Ugyanezt a témát mutatja be – jóval direktebben – az Üres ereklyetartó, ami egy festett és a falra illesztett iPad-es doboz."
Gárdonyi László2, Mozgó Világ, 2018/4.

Nem mi mondtuk Lizinek, hogy feküdjön a hideg konyhakőre
 
Egy Macbook Pro doboz épült be, kicsit megdolgozva. Azon futhattam volna egy kört, hogy a Lizi véletlen vagy valahol Steve Jobs első lányára utal. Akiről ugye vagy elnevezte az Apple egyik híres számítógépét, vagy nem. Erről itt olvashatsz: Lisa csak egy volt.

Könnyes búcsú
 

Lassan merüljünk a mélybe!
  

. . .

1 A Gonosz Almalap örömmel jelzi az éles szemű olvasóval, hogy a szövegben állhatatosság, a lap mellékleteként kapott képeslapon terhelhetősége szerepel – a honlapon pedig: Tenaciousness of the Martyr.
2 1986-ban született Budapesten, művészettörténész, esztéta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése