A vállalkozások hatalmas energiát fektetnek stratégia alkotásba, jónevű menedzsment tanácsadókkal veszik körül magukat, jövőképüket nem csak kivetítik, de élnek is benne – ám néha a szerencse és a felhasználók meghallgatása fontosabb.
Ez utóbbi kettősnek - szerencse és a felhasználói igények felismerése - példája az épp tíz éve kinyitott Apple [iOS] App Store. Ami akkor nagyjából úgy nézett ki, ahogy egy évvel korábban Steve Jobs elképzelte, miként és mire használják majd az iPhone-t az emberek. Jobs akkoriban szentségtörésnek tartotta, hogy más alkalmazást fejlesszen az ő eszközére. Az Apple majd megadja azt, amire szükség van, köszönjük szépen, el lehet menni.
Az Apple-fanatikus fejlesztők azonban nem nyughattak. Hamarosan többféle módot kínáltak az Apple-t kikerülő módon történő alkalmazás iPhone-ra töltésére. Az Apple hamar ébredt, és rájött, micsoda hajtóerőt ad az app-fejlesztés a fejlesztőknek, a vásárlóknak, és az Apple-nek.
Az App Store 500 alkalmazást kínált nyitás után, ma már több, mint kétmilliót. "Biztos van rá egy app" – mondás szállóigévé lett.
Az Apple külön oldalon, de meglehetősen szerényen ünnepli a tíz éves évfordulót, akit érdekel, az ide kattintson!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése