Amíg a Rendrakás a Macen: Letöltések mappa bejegyzésben a saját életünket megkönnyítő rendrakásról volt szó, a hírlevelek rendbetételét a Mac is megköszöni. Alig akad olyan Mac, amelyen ne lenne több száz, ezer olvasatlan levél – akinél nincs, az most nagyon dicsérje meg magát! A legtöbb olvasatlan levél hírlevél, amire GDPR ide, GDPR valahogy feliratkozódtunk. A feladat egyszerű és macerás, iratkozzunk le, az olvasatlanokat dobjuk ki!
Mi a baj a rengeteg olvasatlan levéllel?
A sok olvasatlan levél közt megbújik az is, amit el akarnék olvasni, ha tudnám, hogy olvasatlan. Ha nincs olvasatlan levelem, akkor a kis piros szám (Mac Mail, Gmail Inbox melletti szám...) jelzi, ha új levelem érkezik. Nem biztos, hogy feltűnik, ha 3178-tól 3179-re ugrik a szám, a semmiből 6-ra sokkal biztosabb.
A sok olvasatlan levelet is kezeli a levelező alkalmazás. Viszi a tárhelyet, a számítási kapacitást. Mivel a levelező alkalmazások a háttérben dolgoznak, így a Macet is lassítják, a sok olvasatlan levéllel értelem nélkül.
Minden olvasatlan levél csapás a környezetre. A levelet valaki generálja, továbbítja, tárolja. Ez mind-mind energia. Tudtad, hogy egy felmérés szerint egy email károsanyag kibocsátása 15 méternyi autózással egyenértékű? akkor 3178 olvasatlan mail 47,5 kilométer. Ok, hogy nem te vagy én mentjük meg a Földet, de ez céltalan pazarlás.
OKs, hogyan tudunk megszabadulni tőlük?
Először győzzük meg magunkat, hogy soha sem fogjuk elolvasni a két hétnél régebbi olvasatlan leveleinket, leginkább a hírleveleinket. Akinek nehezen meg a meggyőzés :), az várjon egy hónapot és vallja meg magának, hány több hetes hírlevelet olvasott el.
Gyűjtsük ki az olvasatlan leveleinket!
A gyűjtésnél levél az levél, tehát nem csak a hírlevelek lesznek kiválasztva!
Létrehozunk egy intelligens mappát, amelybe a két hétnél régebben érkezett olvasatlan leveleink kerülnek. (Intelligens mappa: Szabadulás a mailektől a CIB kéretlen hírlevele kapcsán és Automatikus hírlevélgyűjtés Mailben)
Az eljárást finomítva csak adott hírlevelek is kiválaszthatók:
Az olvasatlanság, két hétnél régebbség mellett a gyűjtésnek feltétele, hogy ki a feladó – ezzel tudjuk egy adott hírlevélre szűkíteni a gyűjtést.
Bármelyik megoldást is választjuk, a következő lépés a gyűjteményben levő levelek kijelölése és kidobása. Ez a levelek számától függően akár percek is lehetnek!
Rendben, kidobtuk az el nem olvasottakat, a levelező alkalmazás nagyon hálás, de ettől még jönnek a hírlevelek.
Igaz, sőt! A levelek a levelező alkalmazás kukájában vannak, ha ezt kézzel szoktuk üríteni, akkor itt az ideje! Aki 30 napos törléssel vagy hasonlóval él, annak nincs dolga.
A hírlevél lemondást akkor kell elvégezni, amikor megérkezik a következő hírlevél. A rendes hírlevél küldő a levél alján apró betűsen kínálja a lehetőséget. A bonyolult lelkületűek akadályokat gördítenek az utunkba – menjük egy honlapra, írjuk be a emailcímet, adjuk meg a Szabó Ervin tagságit... Ezeket a feladókat egyszerűen blokkolom, tőlük többé nem fogok levelet kapni.
Másik lehetőség, hogy mielőtt törölnénk az olvasatlan hírleveleinket, az első tíz különböző helyről jövőt lemondjuk. És utána törlünk mindent. Dolgozunk úgy, ahogy eddig. Két hét után ismét meg fog jelenni a kéretlen hírlevél gyűjtő intelligens mappában olvasatlan hírlevél, akkor lemondjuk, töröljük. Magát, az intelligens mappát őrizzük meg, akarva-akaratlanul feliratkozva jelezni fog.
És persze ha egy hírlevél először landol a postaládánkban, és ennyi elég is: mondjuk le. Lemondani fél perc és hat kattintás – ha nem tesszük, akkor ezt a bejegyzést kell olvasnunk. Vagy a Mac nyög a felesleges teher alatt.
* "két magamnak generált" – írtam a képen kék buborékban. Két olyan oldal hírei érdekelnek, amelyeknek nincs hírlevele, vagy a hírlevél dugig van reklámmal. A reklám nem érdekel, a bejegyzések, cikkek igen. Ezeknek a szájtoknak az RSS szálából a MailChimppel küldetek magamnak hírlevelet. Az oldal új bejegyzése bekerül az oldal RSS-ébe, az RSS módosulást észleli a MailChimp és adott tartalmú, formátumú levelet küld nekem (és még pár hozzám hasonló érdeklődésűnek).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése