2020. március 11., szerda

iPad, egyszerre két alkalmazás a kijelzőn

Sokan tudják, hogy az iPad kijelzőjén egy ideje már két alkalmazás is elfér (újabb modellek a legújabb operációs rendszerrel). De kevesen tudják, hogy is lehet a másodikat rányitni az elsőre. Most megmutatom!


1
Elindítom mindkét alkalmazást, én a példában a Részvényeket (Stocks) és a Könyveket (iBookst) használtam. Ahogy látható, épp az olajár-háborúval kombinált koronavírus járvány hatását szemlélem. Ám ez unalmas, nézzünk valami olvasnivalót! Óvatosan előhúzom a kijelző alján a Dockot! Azért óvatosan, mert nagyobb lendületnél eltűnik a Részvények.
2
A Dockban ott a Könyvek ikon, mert már megnyitottam. Megfogom és a képen látható helyre húzom, várva, hogy elnyerje keskeny alakját.
3
Továbbra is fogom és lassan jobbra húzom, de nem érem el a kijelző szélét.
4
Amikor olyat látok, mint a 3. képen, elengedem. Sikerült? Ha igen, hurrá! Ha nem, az osztott kijelző helyett kaptál egy úszó ablakot a Könyvekkel, akkor sincs gond – így is lehet két alkalmazást használni. Az úszó ablak tetején levő vonalat fogva tudod az úszó ablakot a kijelző másik felére áthelyezni vagy. A kijelző széle felé húzva elérni az osztott kijelzős megjelenést.


5-6
A két alkalmazás között fogd-és-viddel cserélhetünk fájlt. A bal oldalon levő Safariból a jobb oldali Jegyzetbe áthúztam egy képet.

"Hát ez nekem nem működik"
Én nem használom ezt az osztott kijelzős módot. A bejegyzés írásakor, ahogy mindig, kipróbálom, hogy megcsinálható-e az, amiről írni szeretnék, vagy olvasok valahol, és tovább osztanám az észt, vagy honosítanám. És igen, nem ment. A Dockomban csak az egy Rendszerbállítások volt – igen, én így szeretem –, hiába volt megnyitva vagy egy tucat alkalmazás.
A képen látható beállításokat kell megtenni ahhoz, hogy az osztott kijelzős mód működjön, a "Javasolt és..." opciót is engedélyezve. És itt is kell letiltani, ha nem akarod még véletlenül sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése