2020. március 19., csütörtök

Túlzott eszközhasználat avagy ne tedd azt, amit én

Szinte biztos, hogy mindenki többet használja a telefonját, tabletét és Macjét. Talán túl sokat is. De mennyi az annyi? Lehet-e korlátozni, ha nem bírnék magammal?


Macen töltött idő
Alma menü > Rendszerbeállítások > Képernyőidő parancssorra kapjuk meg a saját, fentihez hasonló ablakunk. Nagyon logikusan a jobb felső dátumra kattintva léphetünk heti nézetbe, ami – szerintem – jobb áttekintést ad. Akár heti, akár napi nézetben vagyunk, a jobb felső előre- és hátra-nyilakkal lépdelhetünk a napok vagy hetek közt. Így nézhetünk szembe azzal, hogy "túlhasználtuk-e" a Macet.
A baloldali menüben pedig szabhatunk korlátokat – amelyeket bármikor módosíthatunk. De legalább ránk pityeg a Mac, ha túlzásba visszük a használatát.

iPhone-on töltött idő
Az iPhone-on a Beállítások (fogaskerék) alkalmazásban találjuk meg a Képernyőidőt. Ám cselesen a telefonunk nevére kattintva (nincs kép erről) jutunk el a képen is látható nézethez (félbevágtam, egymás mellé tettem, hogy ne legyen eszméletlen hosszú).

iPad verzió
A kimutatást az iPhone-hoz hasonlóan a Beállítások alkalmazásban találod meg a Screen Time ikonnál. És igen, ebből látható, hogy az eltelt napokban az iPaden lógtam (nem is igaz), beakadt egy játék (#nemisjátszom #nemisvagyokfüggő).

Komolyra (ennél komolyabbra? – kérdé a Gonosz Almalap) fordítva a szót, mind a három statisztika megmutatja, hogy milyen hasznosan vagy haszontalanul töltjük az időnket. Most, hogy egyre többen zárkózunk be a lakásunkba – nagyon helyesen –, kerüljük el a hozzám hasonló függőséget. Csábító, de elmaradunk, mint én ezzel a bejegyzéssel, amit tegnap akartam megírni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése