2010. július 20., kedd

'Mac Neked is' a Facebookon át

Tavaly még Back to School néven futott az iskola kezdési Mac vásárlásra buzdító akció, idén a 'Mac Neked is' címet kapta az akció. A tavaly egyszerűen besétált a résztvevő, bemutatta a személyiét, diákigazolványát és élvezhette a kedvezményes Mac vásárlás minden örömét. Idén akadályversenyen kell részt venni annak, aki Macet (és iPod touchot) szeretne - azért az akadályok nem leküzdhetetlenek.
  1. Ha nem lenne Facebook regisztrációd (vagy baromira nem akarod a valódi Facebook regidet erre használni), akkor létre kell hozni egy új Facebook reget nulladik lépésként.

  2. Első lépésben csatlakozni kell a Like/Tetszik gombra kattintással a www.facebook.com/macnekedis oldalhoz.

  3. Második lépés (vagy harmadik), hogy vedd rá tíz barátodat, hogy ők is hasonlóképp csatlakozzanak, ezek után megkapod a saját kódodat. (Perverzek létrehoznak tíz álfelhasználót az ügy érdekében - jelentem a SteveJobs1-10-t most regisztrálom...)

  4. Harmadik lépésben végre megvásárolhatod MacBook vagy 13" MacBook Pro számítógépedet! A vásárlásnál mutasd be a kódodat és érvényes diákigazolványodat, és máris tiéd az ajándék iPod touch 8GB, amint a viszonteladónak sikerült a kódodat leellenőrizni.


Facebooking
Igazából azt nem értem, hogy miért jó ez a Facebookoztatás. Aki Facebookozik, az pontosan tudja, hogyan kell magát kitörölni egy adott csoportból. Aki igazán rutinos, az pontosan tudja, hogy az ilyen promókra érdemes külön regisztrációt fenntartani, ahová a marketing anyagok gyűlnek majd, szépen, hűs halomban. Sokunknak van ilyen freemailes, gmailes email címe, ismerőseim közt most a második/harmadik Facebook accountok létrehozása dúl. Másképp: csak az marad meg az Apple (apcom) adatbázisában, aki rutintalan - vagy le...fütyüli az egészet. Ráadásul a Falat (Wall) újratöltve szép lassan minden felhasználó legyűjthető, ha ez a cél, akkor ezt bárki - mondjuk a Microsoft píárosa is megteheti. A Facebook adatvédelméről pedig hetente írnak nem túl biztatót.

Gimisek: nőjetek fel!
Az akció csak a felsőoktatásban tanuló diákok és tanárok számára érhető el - ez az Apple döntése, emiatt nem érdemes a hazai hálózatot rugdosni (az Almalapnál levélben már kérdezték, hogy "de most miért?"). A Szabályzat oldalon egyébként szépen, értelmesen leírták, hogy ki vehet részt, mi kell hozzá, és azt is, hogy mi történik az adatokkal (olvasd el az 'Az adatkezelés célja' 3. pontját!). Az nem derült ki számomra, hogy minden Macre vágyónak egyedi tíz Like-ot kell szereznie, vagy a fentebb említett SteveJobs1-10 megteszi mind a kétezer gépvásárló esetében?

Végül, de semmiképp sem utolsó sorban, a 8GB-os iPod touch ára a mai napon 61 ezer bruttó forint körül van. Valóban szép ajándék, valóban szép kedvezmény. Csak a Facebookot miért kellett belekeverni?

3 megjegyzés:

  1. Akkor ezennel egyetértésem jeléül, like-olonm meg digg-elem meg twitterelem ezt a post-ot. :-)

    VálaszTörlés
  2. Azért hadd tegyem hozzá, hogy Facebookon nem illik és nem is szabad Steve Jobs nevében profilt létrehozni, egyáltalán semmilyen hamis profilt nem szabad létrehozni, saját néven kell (vagy nem kell) regisztrálni.
    Aki nem akar részt venni ebben az egészben, az egyszerűen maradjon ki belőle, ilyen egyszerű. Mondom ezt úgy, hogy én sem értem, minek kellett Facebook használathoz kötni ezt az akciót, ha az USA-ban sem teszik, mi köze a Facebooknak az Apple-höz és miért gondolja az Apcom/Morpho, hogy az igazi rajongás helyett az így kicsikart figyelem ér majd bármit is.

    VálaszTörlés
  3. A Facebookhoz az Apple és nem az apcom ragaszkodik. Aránylag kevés fenntartással azt mondom, hogy aki a saját adatait megadja, az tudja (mert tudja, ugye?), hogy mit tesz. De a barátokat berángatni... Ez nálam azzal egyenértékű, mint amikor a 'befektetési-bróker' vagy más világmegváltó MLM-be beépülni vágyó ismerős megadja a nevem, vagy - fokozva - az ismerőseim címét kéri. Ez nálam az ismerős törlését vonja maga után.

    VálaszTörlés