2010. november 17., szerda

iPhoto 11 - egyre szomorúbban

Egyre kevesebb örömöm lelem a 11-es iPhoto-ban. Többé képre duplán kattintva nem juthatok szerkesztés-állapotba (eddig ezt a Pref-ben beállíthattam). Így egy képet elforgatni, pirosszemteleníteni ... szerkeszteni macerás. Sorozat-szerkesztés esetén persze nem gond, de ha csak úgy nézegetem a képeket, találok az egyiken egy apró hibát, akkor nem egy kattintás (09), hanem kettő (11). Persze nem kellene nyűgösnek lenni, csak épp eddig azt hittem, hogy az Apple az egyszerűbb felé törekszik. Hát nem.
E minimális bosszúság lófüle a következőhöz képest: az iPhoto, ha hozzáférést nyer a MobileMe vagy Facebook elérésemhez, akkor azt el nem ereszti, csak sunyít róla. Panaszkönyv bejegyzésem:
Az XMS Akadémián külön iMacje van az oktatóknak, így egy gépet hatan-heten is használunk. Persze lehetne minden oktatónak saját accountja, de nincs, így viszont mind vigyázunk, hogy érzékeny, személyes anyag - kép, fájl... - vagy el nem vesztendő dolog ne maradjon az iMacen. Pár napja MobileMe bemutatót tartottam, ehhez, praktikusan a saját MobileMe accountomat használtam. Ugye, amint megadtam a nevem és jelszavam a Sysprefben, engedélyeztem a szinkronizálást, a megfelelő részek - Address Book, Safari bookmark... - elkezdtek a saját, privát adataimmal feltöltődni. A MobileMe demó része, hogy az iPhoto-ból milyen egyszerű albumokat feltölteni, azokat a netes-MobileMe felületen megtalálni, iWebbe visszalinkelni... A MobileMe demo végén szépen logoutoltam a SysPref MobileMe ablakában.
Tegnap vidám iPhoto 11 bemutatót tartva vettem észre, hogy az iPhoto alattomos módon még mindig eléri a MobileMe képterületemet, megőrizte a jelszavam, az albumomba tudok képet feltölteni, levenni. "Bamyek!" - kiáltott fel helyettem a Fanatikus Almalap, ez nem kóser. Az iPhoto Pref accounts fülében meg is találtam szépen a MobileMe-t - a Facebookkal együtt. Még jó, hogy a nélkül lehet innen accountot törölni, hogy újra be kellene lépni.
Másik gépen - van nyolc iMac a teremben - is végigjátszottam a fenti folyamatot, de nem kaptam figyelmeztetést sem a Mac OS X-től, sem az iPhotótól, hogy ha egyszer SysPref MobileMe-be bejelentkezve iPhotóból képet töltök fel, akkor a MobileMe-ből kijelentkezve az iPhoto nem felejt el. (Teljesen naprakész szoftver frissítés mellett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése