2020. május 15., péntek

Medvét a medencébe! :: Kép Instára, FB-re Keynote-tal

Miért vennék meg egy Photoshopot, ha Keynote-tal is megoldható képek gyors összerakása Instára, Facebookra? (De tessék megvásárolni a Photoshopot tőlünk, mert a Macademia kft. Adobe viszonteladó is.) Ismerősöm imádja a medencéjét, szinte minden második otthoni Insta képén szerepel, így amikor az FB-n medvéről esett szó, egyből kedvem támadt mackót ültetni a medencébe. Ehhez kerestem Instás képet tőle, és mackósat a netről (ami helytelen, mert mindkettőhöz engedély kellene, tudom, mea culpa. De lehetnének a saját fotóim is...)



Miután megtaláltam a két képet, elég nagy méretben, nyitottam egy Keynote doksit, és egy üres sablont választottam. Az íróasztalról behúztam a medencés képet. Az első feladat a víz eltüntetése.



Első kísérletben az Instant Alpha eljárással akartam a vizet kitakarni. Az Instant Alpha remek eszköz, ha a megőrzendő és kitörlendő rész közt erős kontraszt van.



De a labda aljánál ez sajnos nem volt igaz, ott a labda és a medence vize nagyon azonos kék volt. Ezért másik megoldás után néztem, és hamar megláttam (a Gonosz Almalap ezt szörnyű fogalmazásnak tekintette. Na, még ő is.)

A Keynote (és Pages és Numbers) jó tulajdonsága, hogy egy síkidomba húzott képből csak az látszik, ami a síkidom területére esik. Síkidomot pedig szinte bármilyet készíthetünk, csak idő és türelem kérdése. Mivel a képen a labda kerek(nek tűnik), a medence partvonala szépen ívelt, és a két belógó papucs alakja sem bonyolult, ezért a síkidom jó ötletnek tűnt. Ha egy oroszlán sörényét kellene a szél fútta szavanna bokrai közt így kivágni, menten Photoshopost hívnék.



Bedobtam egy kőrt, aminek szándékosan ronda, a képtől jól elütő színt adtam és félig áttetszővé tettem (Opacity csúszka). Így pontosan láttam, hogy mi van a kör alatt. A kört addig rángattam, amíg le nem fedte a labdát. Nagyon szép akkor, ha épp egy kicsit kisebb a köröm, mint a labda, egy pixellel talán. Ekkor biztos, hogy majd nem látszik be a vízből semmi.
A medence-papucs kombóhoz egy téglalappal fogtam hozzá, szintén ronda színt és áttetszőséget állítva.



A síkidomra jobb-klikkelve kapott helyzetérzékeny menü egyik parancsával a síkidom szerkeszthetővé válik, gyakorlatilag azzá formálom, amivé tudom és amit nem szégyellek. A szerkesztés során nagy előny, hogy a határt befolyásoló pontok lehetnek olyanok, aminél görbület van (kis kör jelzi – papucs és vidéke), és lehet egyenes is (kis négyzet - kép alsó sarkai).



Amikor kész voltam a síkidom-alakítással, kidobtam a háttérből a medencés képet, hogy ne zavarjon. Kijelöltem a két síkidomot, és egyesítettem őket (United), ettől kezdve a kettő a Keynote számára egyetlen, szétválaszthatatlan elem.



Innentől már nem volt kihívás a medve és a medence összehozása. Az újonnan nyert síkidomba behúztam az eredeti medencés képet és beigazítottam. Már csak a medve hiányzott.



Persze írhattam volna rá szöveget, és lehetett volna még csicsázni, de hamar munka örömmel tölt el. És az utolsó trükk: képernyőkép-részlet fotózással (alt/opt+shift+4) vágtam méretre a képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése