2020. május 13., szerda

Térképen a család :: Family Tree

Jó pár éve mutattam be a család feltérképező Family Tree alkalmazást, amelyet azóta is használok, mert jó. Régen a Biblia hátsó oldalára jegyezték fel a születéseket, házasságokat és elhalálozásokat – időt álló megoldás volt. Azért vettem most elő a Family Tree-t, mert elértem a fénykép feldolgozásban (és irat kukába pakolásban) oda, ahol a régmúlt kezdődik. Így előttem mindenki, akinek köszönhetően én itt vagyok és még betartom a karantén-szabályokat.


Ez a Kennedy család, a Family Tree egyik nézetében. Érdemes a képre kattintani, úgy leolvashatók az adatok is. Azért a Kenendy család, mert ők a demo, a sajáton annyi adatot kellene kitakarni, hogy nem is lenne érdemes megmutatni.

A Family Tree iOS verzióban is elérhető, én iPaden használom – ma sem tudnám jobban bemutatni, mint tettem ezt 2014-ben. Elkezdeni könnyű, a Family Tree számos kérdést tesz fel, és igen hamar tud olyat kérdezni, amire nem tudom a választ. Ez erősíti a szűkebb család és tágabb rokonság megismerését, telefon és email segít beszerezni a fa oldalágába kapaszkodó nagynénik adatait.
Ahogy anno említettem, most még inkább fontos, ez az alkalmazás is felajánlja, hogy segít másokkal összekapcsolni a családfánkat. (Néha "anonimizált" adatokat emleget, a Gonosz Almalap, amióta ezt olvasta, röhögő görcsben fetreng.) Nem minden arany, ami fénylik és egyéb népi bölcsességek, én azt javaslom, hogy ne adjuk ki, ne tegyük őket közkinccsé.

Nem is az az alkalmazás, amit naponta böngészünk. De van egy hely, ahol ott vannak őseink, unokáink és távoli rokonaink is. És kiderül, hogy unokahúgom és üknagyanyám ugyanazon a napon születt, 162 év különbséggel (az üknagyanyám javára, persze).

A Maces verzió neve MacFamilyTree 9, az ára 21 990 Ft, az iOS verziót pedig MobileFamilyTree 9-nek nevezik és 10 990 forintba kerül. Én csak iPaden használom és szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése