Több blog/eLap/hírforrás is arra jutott a hétvégén*, hogy az iOS Store - ahonnan iPhone-ra, iPadre lehet alkalmazást vásárolni -, igazából nehezen áttekinthető, a slágereken kívül, persze leszámítva a kis nyelv (magyar) egyedi darabjait, számos alkalmazás kerül úgy be, hogy meg sem karcolják az érdeklődést. Egyes becslések szerint a naponta feltöltött új programok fele gazdasági bukás, mert senki sem tud róluk, senki sem veszi, így az eladási listák végén maradnak, ami miatt megtalálhatatlanok, emiatt senki sem veszi... (Yossarian, merre repkedsz?). Egyértelmű, hogy a fejlesztés csak egyik része a program költségeinek, a másik rész a hirdetés, a reklám, a push költség. Lassan ez tűnik a nagyobbnak.
A cím másik oldala az App Store, ahonnan a Macre tölthetünk le alkalmazásokat. Nézz rá, és mondd azt, hogy nem bukta. Az Apple és Sid Civilizációján kívül alig van normális alkalmazás. A játékok egyharmada 12 év vagy az alatti gyereknek való, a második harmadon felismerhető a VGA (1024x768) lét (1995?), a maradék e kettő silány ötvözete. De megnézheted a Businesst vagy bármelyik másik részt. A héten hat segédprogramot töltöttünk le egyéni oktatások közben (WonderShare, DirectMail, IntelliMerge, MacMassMailer, BulkMailer és elfelejtettem), ezek közül egy sincs az App Store-ban, de még csak hasonló sem.
* Ugyan eltöltöttem tíz évet gazdasági napilapnál, de máig nem jöttem rá, hogy lehet az, hogy a hetilapok néha pont ugyan arról a speciális területről - legyen marhabőr export a finn-maya őskontinuitás csakrája tükrében - írnak. Összejönnek a főszerkesztők és ebéd közben eldöntik? Világ-összeesküvés!
1 megjegyzés:
Egyetértek. Sok a használhatatlan program, a lokalizáltak pedig többnyire megtalálhatatlanok. Ha nem látom valahol az ajánlóját vagy hirdetését nem keresek rá direktbe...
Megjegyzés küldése