2011. november 4., péntek

Ügyfélszolgálat 1.

Tudom, velem van (volt és lesz is) a baj. Pár éve megvettük a Native számlázót, ami felkerült a Macbook Prora, ahol vígan elvolt, egyet botlott, többet nem. A Macbook Protól elváltunk, így a számlázást át akartam rakni az iMacre. Nem szoktunk kapkodni, a Native-tól kapott mailt hónapokig nem néztük meg, de most előkerült, követtük az útmutatást, Native-ot letölteni, adatokat adott helyre átmásolni és kész. (És így máris két azonos sorszámú számlát tudnék kiállítani a két gépről - de ez mellékszál.)
Letöltés és telepítés hónapok óta megvolt, adatokat átmásolom - és semmi, hibaüzenet. Honlap. Honlap korrektül elmondja, hogy a továbbiakban másik vállalkozás végzi a Native támogatását. Irány az új honlap.

6DS iDea
Telefonszám egy szál se, de végül végre egy email-cím. Kimondottan utálom az ilyet, nem lehet mindent mailen elintézni. Kimondottan megértem az ilyet, elkerülhetők a hülye, értelmetlen telefonok - de akkor egy segítőkészebb weblap kellene, szerintem. Telefonszámtalanság okozta dühömben néhány képernyőképet csatoltam a hibáról, és kvázi nulla szöveggel elküldtem. Két percen belül kaptam választ (nagy piros pont). A választ ide másolom teljes terjedelmében:
"http://native.hu/Native%20Számlázó.pkg.zip"
Se egy szia - oks, én sem írtam, de egy arctalan cégnek ... és amúgy, az ügyfél én vagyok!
Letöltöm, telepítem, adatbázist mozgatok, új hibalevelet írok: "nem nyert" és képernyőfotók.
Szöveghű válasz:
"Egyből nyert volna, ha nem rossz képet küld először és kiderül, hogy Native Basicet használ!
http://www.native.hu/Native%20Számlázó%20Basic.pkg.zip
"
Ebben speciel igaza van a nem tudom hogy hívjáknak vagy hívjáknénak - jegyezzem meg, az én email-címemben benne a teljes nevem. A megfelelő program hibátlanul működik. Bár először azt az egy alkalmazás képét (Native Számlázó) küldtem el, ami a gépen volt, de - mint kiderült - Native Számlázó Basicet használunk ... a Native-os levélben a Native Számlázó szerepelt, anno azt is tettem fel.

Lesz
Csak épp nagy betűkkel szerepel az új támogató oldalán, hogy a program nem Lion kompatibilis - vagyis hamarosan vevő lehetnék. Lehetnék. Leszek?

PS
Épp befejeztem a hányattatás leírását, elindítottam a programot - NSzB - és demo módba kerültem. Mailt küldtem (14:58).
15:26 "Kérem küldjön képet a Beállítások/Számla oldalrol ahol a cégadatok vannak."
Elküldtem, bevallva, átírtam a cégadatokat, mert költözött a cég, és emiatt változott az adószáma.
15:38 "Este küldünk új kulcsot az adószám változás miatt." Hogy miért nem sípolt a program az adószám átírásakor?

5 megjegyzés:

Szántai Károly írta...

Én is most szembesültem a Native helyzetével. Nekem is Native Számlázó Basic-em van, amivel nagyon elégedett vagyok. Már éppen terveztem, hogy rászánom magam a Lion-ra való áttérésre, mikor kiderült, hogy a Native Számlázó Basic nem Lion kompatibilis. Ez is csak onnan derült ki, hogy én is írtam az ügyfélszolgálatnak. Ugyanis a honlapjukon egy árva szó sem volt a NSzB-ről. Most már van, mert reklamáltam.
Őszintén bevallom nincs nagyon kedvem csak ezért újból (!) venni egy számlázóprogramot, még akkor sem, ha 15000 Ft-os árengedményt kapok. Azt hiszem ez patthelyzet.
Egyébként Te tudod, hogy APEH szempontból mi van akkor, ha esetleg mégis áttérek egy másik számlázóprogramra és a korábbit a kompatibilitás hiánya miatt már képtelen vagyok elindítani?

Ferenczy Gábor írta...

Szia,
semmi, papír alapon kell elszámolnod velük. Azért papíron, mert az EU(!) szerint versenyhátrányt jelentene a _csak_ elektronikus bizonylat. Elvileg még azt sem kérhetik, hogy elindítsd a számlázó programod. Egyébként is, bármit állítanak, Te vállalod a felelősséget a folyamatos sorszámozás, átírhatatlanság... Nekem azt tanácsolták, hogy a) legyen számlám a normális számlaprogramról (mert ez életszerű és bizonyítanod kell, hogy mivel állítottad elő) b) a program épp ne legyen futtatható, csak a papír bizonylatok éljenek (mert a papír kötelező, a program meg nem...)

Névtelen írta...

Érdekes helyzet ez: Bejegyzésem a témában a BeszMac-en: http://beszeljukmac.com/index.php/forums/viewreply/787053/

"A cégközlöny szerint mindkét cég ugyanannak az épületek ugyanazon emeletére van bejelentve."

Egy számlázó program készítőjétől ettől átláthatóbb magatartást várnék, egy számlázót az ember normális esetben nem cserél évente.

Ferenczy Gábor írta...

Szia,
együnk bizalommal, a Native csak mellékszál volt a cég életében, mondjuk a szoftver-fejlesztő kivált, csinált egy céget. Legyünk pozitívak: felvállalta az előző supportját ahelyett, hogy ...
Nekem az arctalansággal van bajom, ahogy a telefonos "nyomja meg"-eket is gyűlölöm, úgy ezt is - bár megértem (l. fent). És szaporodnak az ilyenek: Mac bérbeadás, szervizelés, javítás - ahol az arc, aki mögötte van, fontos. Illetve - nekem - ha nem mutatja, akkor csak szükség esetén hívom fel.

Attila írta...

Szerencsére az új Native Számlázónál nem ez a hozzáállás :)

https://nativeszamlazo.hu

Megjegyzés küldése