2009. június 25., csütörtök

Keresd meg az iPhone-om!

Miután letöltöttem az új 3.0 iPhone oprendszert, a Mac kicsomagolta, felmásolta a készülékre, majd némi értetlenkedés után elfogadta a pin kódot is (a tied is négy gombóc?). Ezután a MobileMe honlapra belépve azonnal fel is kínálta az Apple az iPhone-om megkeresését.

Pár perc keresés után meg is jelent, hogy tegnap, 24-én, délután 9:12-kor Budapesten, a Damjanich utcában járt az iPhone-om. Ami igaz, mert épp arra voltam. Az nem derült ki, hogy a dátum és idő melyik időzónához tartozik, logikus, és az Apple-től elvárt az volna, hogy az általam a MobileMe használatához megadott legyen. Így viszont egy épp ellopásban lévő iPhone megkeresése ezzel a szolgáltatással nem túl sok jóval kecsegtető, mivel a keresést 25-én 9:19-kor futtattam, ekkor már két órája az irodában voltam. Sőt, épp upgradeltem a mobil oprendszerét, így az Apple-t is meg pingeltem rendesen.

További szolgáltatás, hogy üzenhetek a mobilomra, sőt, két percig hangossá tehetem.

Az üzenet szépen át is jön, a mobil pedig tényleg csireg-csörög.

Nem próbáltam ki, mert mazohista nem vagyok, hogy a Remote Wipe parancs mennyire gyors és használható. Elvileg ezzel egy Macről vagy Windowsról, a böngésző MobileMe-s oldalról alaphelyzetbe lehet hozni az iPhone-t.
Elgondolkodva kicsit értetlenül állok az első, telefon-keresős szolgáltatás kvázi kudarca előtt. Vajon milyen adatbázisból jött elő ez a 21:12-es info? Miért nem egy iPhone oprendszer részét képező alkalmazást hívott meg a MobileMe felhő megkérvén a GPS koordinátákat, így kapva azonnali, prompt választ? Végül is a 3.0 egyik nagy újdonsága a közös push, azaz az adatok (mail és más szolgáltatások üzeneteinek) közös lenyomása az iPhone-ra.
Az üzenet küldés "Kérlek, lécci, lécci, lécci, add vissza a mobilom!" elég gyermetegnek tűnik, bár ki tudja? A két perces csengetés akkor remek, amikor keressük a mobilt a kastélyunkban, yachtunkon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése