Az NPD piacelemző cég felmérése szerint idén 43 százalékkal több Macet adtak el februárban, mint tavaly, a januári növekmény 36 százalék. A nagy szám persze nem meglepő, tavaly ilyenkor a válság legvastagabb hónapjai éltük meg. Oly annyira, hogy hat év után először nem nőttek az Apple eladásai a bázishoz képest. A forgalom növekedésben a hagyományos boltok, az Apple Store-ok épp úgy részt vesznek, mint az Apple netes áruháza.
A tavalyi évet vizsgálva is az első naptári negyedév volt az Apple számára a mélypont. Utána júniusban - köszönhetően a 6-28 százalékos árcsökkentésnek (amit mi a forint-dollár árfolyam miatt nem élveztünk) - nekilendült az eladás. A MacBook sorozat frissítése, majd az új iMacek pedig karácsonyra szinte feledtették a gyenge év elejét. (Nem így nálunk, lásd a 27 inches iMac kálváriát). Érdekes, hogy az eladott mennyiséggel súlyozott átlagár (összes gépeladási bevétel osztva az eladott gépek darabszámával) 1500 dollárról 1300 dollárra süllyedt, miközben az Apple nagyobb kedvezményt nem kínált - ez azt jelenti, hogy a vásárlók az olcsóbb gépek felé fordultak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése