És amiért valójában Münchenbe jöttem.
WW Training & Certification
Ez volt a nyitó előadás, amelyet kedves szőke hölgy tartott Cupertino-ból. Kiderült, hogy minden mindenütt fejlődik, az EMEIA régió is, bár nem mindig úgy, ahogy kellene. A jövőről épp úgy nem tudott semmit sem mondani, mint ahogy az Apple sem szokott soha, a most huszadiki sajtótájékoztató kapcsán ezen különösen kellemesen elszórakoztunk, elidőztünk. Elmondta, hogy a vizsgázók (AATC) egyre inkább IT vizsgát tesznek le, eddig a Pro viszgák vezettek. Ráadásul IT trainerből jóval kevesebb van, mint Pro oktatóból.
EMEIA Training & Certification
Más grafikonon ábrázolva láttuk viszont az előbb, mint régió, mutatott adatokat. Pontosabban csak sejtéseket és arányokat, mert az Apple - what a surprise - a grafikon függőleges tengelyének számozására nem hajlandó. Ezért persze általános iskolában egyes jár, viszont Jobs nem iskolaigazgató. Örömmel láttuk viszont, hogy kis hazánk AATC gazdag, Lengyelországban van csak hozzánk hasonlóan három AATC. Apple által elismert oktatási intézménnyé nem csak válni lehet, de a cím valóban elveszthető, idén sok más mellett elbukta 13 angol és 13 francia vállalkozás is az AATC címkét.
End User Opportunity - Apple Consultant Network
Két remekül előadó után már kijárt egy kevésbé remek, ráadásul az ACN - vigyázó szemünkkel megfelelő irányba tekintve - nem is létezik. (Gonoszék szerint csak iPaden.) Elvileg bárki, bármelyik szervezet kezdeményezheti, hogy tagja legyen az ACN-nek, ennek legfőbb feltétele az, hogy az Apple-től és annak értékesítési csatornáitól független legyen. Így amikor a kedves vásárlónak okos tanácsra van szükséges, akkor az Apple vizsgákkal rendelkező ACN-hez fordulhat, hogy segítsen. Persze, ha van ilyen. Kelet-Európában nincs, Ausztria egy vállalkozással bír. ACN-né válni egyébként nem tűnik rossz döntésnek. Egyfelől le kell tenni minél több Apple vizsgát és van éves tagdíj, másfelől minden szoftverből jár a demo példány.
AATC/E Opportuninty - Exploring the Studio Series
Az előző álmosító előadó után Dél-Afrikából érkezett úr robbant a színpadra, aki visszatért az első előadás kapcsán már emlegetett jövőképre. Szerinte két féle ember van az Apple jövőjével kapcsolatban, az egyik semmit sem tud róla, a másik pedig szintén semmit sem tud róla. Nagyjából ebben a stílusban haladt is tovább. A talányos cím - gondolom, ahogy én, úgy sokan a Final Cut Studio körül kapisgáltak - arra utal, hogy az Apple szerint a Final Cut oktatás remek eredményeket mutat fel, de a Motion, Color és a többi alkotó elem messze-messze (nem vásár!) lemaradt mögöttük. Erre próbáltak, próbálnak megoldást találni. A hazai tapasztalat egyébként tényleg az, hogy amíg évente négy-nyolc Final Cut csoport összejön és "leoktatódik", addig a Motionre vagy Colorra egyszerűen nincs igény. Sokan nem is használják a Final Cut Studio többi szoftverét - mert másikat haasználnak helyette, vagy mert még soha sem szorultak rá, hogy kinyissák.
Prometric Update
A Prometric az Apple partnere vagy inkább fordítva? Az AATC jogosult netes vizsgáztatásra az Apple "tárgyaiból", a használt rendszer a Prometric rendszerére telepszik rá, a vizsgához a vouchereket a Prometrictől kell rendelni. Nos, ez lesz egyszerűbb. (Ez tipikusan az az előadás volt, ami "a jusson már szóhoz szegény, ha sokat keresünk rajta" és a "fizetett, hogy itt legyen, mert keres rajtunk rengeteget" ötvözete.)
AATC Marketing
Workshop with Apple on creating an Apple Designed Website and improve your training message.
Nem véletlenül másoltam ide az angol szöveget is, mert ebéd előtt kiakasztottak.
- Szerinted milyennek kell lenni egy jó weblapnak?
- Hát szépnek, informatívnak, amin könnyű eligazodni, és rajta minden, ami fontos.
A kedves előadó, nevét fedje a jótékony homály, épp a fenti választ adta. Majd mutatott egy Apple fekete-fehér-szürke-zöld oldal-csomagot, ami (1) szép, (2) informatív, (3) struktúrált és (4) volt. Az erre az előadásra szánt időből ekkorra eltelt öt perc, negyven maradt. Az Apple nemrég kiadott egy negyven oldalas brossúrát, hogy egy AATC-nek mit kell és mit hogyan kell feltüntetni a honlapján. Nos, az első a helyes Apple logó használat. ("Igen, ez csak egy minta, erre tényleg nem figyeltem." "A cég neve? Ja, az ezen nincs. de hely sincs számára") A brossúra szerint a szájton át jelentkezni lehessen - végül is lehet, csak manuális a visszaigazolás. És lehessen lemondani az oktatást ("Valahová kell egy ilyen menüpont").
Grrrrr. Hrrrrr.
Az AATCk nagy többsége nem kötődik viszonteladóhoz (mint nálunk az iStyle-hoz vagy az XMS-hez). Ezért szinte mindegyikük igyekszik megállapodni az Apple viszonteladói csatornához tartozókkal programjaik értékesítéséről. Másrészt, a jelenleg érvényes viszonteladói modell szerint a viszonteladók számára árrés növelő tényező, ha Apple oktatást ajánlanak a honlapjukon. Azaz, az AATC oktatásait valahogy bele kell fűzni több honlapba. Erre pedig a bemutatott statikus változat alkalmatlan. Ráadásul úgy lenne érdemes befűzni, hogy a szolgáltató (AATC) oldali változások (időpont, ár, beteltség...) azonnal látszódjanak a kínáló oldalán.
Az Apple marketingje által kitalált honlap viszont épp csak annyira nem egyszerű, hogy iWebbel is elkészíthető legyen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése