2019. február 11., hétfő

Feliratos kép közösségi médiába alap Mac alkalmazással

Ez a bejegyzés elsősorban a digitális bevándorlóknak szól, akik ugyan tudják, hogy a közösségi médiában a videó mindent visz, de egy feliratozott fénykép önáll elkészítése is nagyban könnyíti életüket. Megmutatom, én miként használom erre a Keynote-ot, amely minden Macen ott figyel, előre telepítve.


Fénykép exportálása Fotókból
A fényképeket a Fotók alkalmazásban tárolom. Itt tudom a képet jobbá, szebbé, torzítottá tenni, szerkeszteni. A Fájl > Export parancs kiadása után figyelek arra, hogy nem a módosítatlant, hanem a szerkesztett képet mentem ki a Fotókból az Íróasztalra. A módosítatlan az, amely bekerült a Fotókba, a szerkesztett az általam feljavított. Azért az Íróasztalra mentem, mert perceken belül felhasználom, utána pedig megy a kép a kukába. A képjavítási feladatokat, ha lehet, itt végzem, bár a Keynote is bír – Formátum > Kép > Feljavítás – képszerkesztő eszközökkel. (A Keynote az ultrafapad, a Fotók a fapad, a Lightroom az klasszikus, a Photoshop az első osztály fölösleges full-extrákkal – húztam elegáns párhozamot kép és ég között.)

Munka Keynote-tal
A Keynote megnyitása után én a Fehér sablont választom, a leendő közösségi média képnek a Keynote-ban olyan hátteret adok, amilyet szeretnék. A megnyitás után két úton indulhatok el. Mindkettőben a Szöveg ikonra kattintva tudok feliratot helyezni a képre, az Alakzatokból pedig ikonokat és hasonlókat.
Az elsőnél az ikonsor végén a Dokumentum ikonra kattintok, hogy a jobb oldalsávon (fenti képen látható módon) a Dia mérete legördülő menüből az egyéni méretet választom. A legördülő ablakban (középen, fent) megadom a kívánt közösségi média méretet, amit a netről egy Google-kereséssel bármikor frissen meg tudok szerezni. Miután olyanná formáltam a Keynote eszközeit használva a képet, amilyenre szeretném és tudom, azt a Fájl > Exportálás > Képek paranccsal mentem (az Íróasztalra). És kész a közösségi médiába szánt kép.
A másik esetben használom a Keynote adta dia méretet, legyen az bármekkora – szinte biztos, hogy az összes közösségi média képméret elfér rajta, sőt, egyszerre több is – ez ennek a megoldásnak az egyik előnye. A szerkesztés végén a Command+Shift+4 – a kiválasztott terület mentése fájlként az Íróasztalra – paranccsal mentem el a kész művet.

És így tovább
Az első út azért kényelmes, mert pontosan látom a méretet, bár az ideiglenesen félre rakott elemek, amelyek épp lemaradnak a kész műről, a dia környéki sötétebb területre kerülnek. Ha sablont készítek a Keynote fájlból, akkor érdemes az állandó elemeket – © és társai, logó – feltenni a sablonra.
A második út azért jobb, mert egyszerre több közösségi média képméretet hozhatok létre – adott méretű téglalapok vékony kerettel, és a keretre vágva készítem a képernyőfotóval a mentést.
Bár ebben a bejegyzésben a Keynote-ot preferáltam, de Pages-zel is működik mindez. Ha grafikont is használnánk, akkor pedig biztos a Numbers az új rajprogramom.
Kinek a pap, kinek meg Pappné.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése