2012. április 24., kedd

Adobe Cloud: programértékesítés kevesebbért

Az Adobe fontos lépést tett meg a előfizetéses szoftver-használat felé, amellyel új felhasználókat kíván megszerezni és stabilizálni a bevételt az elmúlt évek hányattatásai után.
A cég tegnap mutatta be a Creative Suite legfrissebb verzióját, tervező-porgramjaiból alkotott csomagokat, amelyek olyan jó nevű alkalmazásokból épülnek fel, mint a Photoshop, az Illustrator vagy a Dreamweaver. A szoftver a neten át, ami az Adobe esetén Creative Cloud névre hallgat, is megszerezhető havi ötven dollárért, vagy egy éves szerződés esetén 600 dollárért.
Az előfizetéses rendszer felé mozduló Adobe célja bevételének tervezhetőbbé tétele, ezáltal a részvényárfolyam stabilizálása, amely két kibocsátás között rendszeresen esett. Persze a változtatás kockázatokat is rejt. Az Adobe-nak négy évig kell gyűjteni a havi díjakat a legvastagabb „Master Collection" csomagját használótól ahhoz, hogy annyi bevételre tegyen szert, mintha dobozos termékkén adná azt el 2,600 dollárért.
"Sok minden változik az Adobe-nál" - kezdte rettenetes általánossággal mondandóját az elemző Steve Ashley. „Akinek nem tellet kocsira, most részletben megveheti, kevesebbért."
Az Adobe digitális média szoftvere, azaz a Creative Suite termékek eladása 5-7 százalékkal emelkedhet idén, aki tartásra ajánlja az Adobe részvényeit. "Régebben ez a szegmens tíz százalékos növekedést produkált" - teszi teljessé a képet.

Próbalufik
A bemutatót a San francisco-i de Young Museumban tartották illusztris társaság előtt, szó szerint folyt a pezsgő, miközben a Golden Gate híd sziluettjét közel tíz méteres lufi-hegyek takarták ki, a lufikon az új program-logók voltak láthatók. Néhány elszabadult, arra utalva, az Adobe próba-lufikat ereget az üzlet életben tartására.
A nyomtatott, netes és videó média alkotói számára készülő alkalmazások május vége felé vehetők kézbe, beleértve a két év után megújuló Photoshopot, amely egyik legnagyobb újdonsága a „content-aware", azaz tartalom-felismerő szerkesztés, ez segít valósnak tetsző virtuális tájat festeni egy kép hátterébe. Az új Suite eszközt ad a tábla gépek tartalom és alkalmazás fejlesztői kezébe is. Az Adobe beállt a HTML5 technológia támogatói közé, az új, nyitott kvázi webszabvány váltja fel az Adobe által gondozott Flash technológiát.

Hűséges követők
A legfontosabb változás az előfizetős szoftver használatra való áttérés. A Szilícium völgyi cég (futásnyira az Apple központjától) évtizede hű és kitartó felhasználói új fizetési móddal ismerkednek meg.
A Creative Cloud - egy éves hűségnyilatkozat mellett - ötven, nyilatkozat nélkül hetvenöt dollárba kerül havonta. Cserébe a felhasználó húsz alkalmazást telepíthet Macjére vagy Windowst futtató számítógépére. Az alkalmazások akkor is használhatók, ha nincs élő netes kapcsolat. A díjért az Adobe felhő-alapú szolgáltatást is kínál, amely legfőképp kollégák is kliensek közti adatáramlást hivatott segíteni, a felhő böngészőn át érthető el.
Azok, akik nem frissítenek, havi 30 dollárért felhősödhetnek el - egyenlőre. Az üzleti, csoportos előfizetés ára 70 dollár lesz havonta, de csak az év második felében válik elérhetővé.
"A szoftver-terjesztés új módja ez" - ismeri fel Kevin Lynch, az Adobe CTO-ja. „A naprakészség egyre fontosabb számunkra."
Pénzügyi elemzők előtt tartott tavaly novemberi konferencián Narayen, az Adobe vezetője és számos igazgató társa úgy vélte, hogy több százezer új(!) előfizetője lesz a felhőnek, amely így egy milliárd dollár bevételt generálhat a netes szoftver-terjesztéssel. A közeljövőben biztos megugrik a bevétel.

Táblázatba zárt jövő
"Néhány területen talán nem lesz azonnal kirobbanó siker" - latolgatta az esélyeket Lynch. „A Creative Cloud jó az Adobe-nak és jó a felhasználóknak is. Így, ha a váltás gyorsabb lesz, mint feltételezzük, akkor annak nagyon örülünk. Számtalan táblázatot készítettünk, hogy modellezzük a várható keresletet."
Az Adobe részvénye árfolyama egy év alatt 17 százalékot emelkedett, épp annyit, mint az iparágat jellemző Standard and Poor’s 500 Information Technology Total Return Index.
A befektetők érdeklődése a Suite kibocsátási időpontjának közeledtével arányosan nőtt, ez az elemzők egybecsengő véleménye. Az előfizetéses modell esetén más stratégiát kell alkalmazni, mert megszűnik a Suite kibocsátást követő, lökésszerű bevétel növekedés, és az ebből származó nyereség növekmény is.
"Régóta dolgozom piac-elemzőként, de még nem láttam olyan határozott váltást dobozos értékesítésről előfizetéses modellre, mint ahogy és amilyen sebességgel most az Adobe ezt teszi" - állította Brendan Barnicle, aki épp a múlt hónapban sorolta vissza egy szinttel az Adobe részvényét. „Az Adobe túl sokáig várt ezzel a lépéssel. Bár a menedzsment vagy a pénzügyi részleg számára nagy kihívás a folyamat modellezése."

Írta a Bloomberg News.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése