2012. november 22., csütörtök

"Lefényképezne minket?"

Steve Jobs ördögi oldaláról számos történetet olvashattunk - liftben két emelet közt kirúgott munkatárs, mozgássérült parkolóhely folyamatos elfoglalása -, a Businessinsider most megírt párat a lenyűgöző, sármos Steve Jobs történetek közül.

1999 áprilisától 2011 júliusáig az Apple-nél dolgoztam. Ezt a történetet soha sehol nem írtam még meg, de tudtam, előbb-utóbb meg kell osztanom, bármilyen jelentéktelen is.
Már nem dolgoztam az Apple-nél, amikor beugrottam egy ebédre. Nagyon tetszett a megújult Infinite Loop One (az Apple főépülete - ford.) és épp előttem sétált ki Steve Jobs a szokásos frissességével, amelyet - úgy tűnt - minden betegség ellenére képes megőrizni. Maga a találkozás nem volt szokatlan esemény még az Apple méretei ellenére sem.
Steve a parkoló felé menet elhaladni készült egy nyitott ajtóval várakozó üres autó mellett. Az egész család az Apple cégtábla mellett állt, a látogatók gyakran megteszik ezt.
Az apa odalépett a siető Steve-hez és nagyon udvariasan megkérdezte:
"Lefényképezne minket, uram?"
Steve megtorpant és átvette a felé nyújtott iPhone-t miközben rájött, sem a férfi, sem a családja nem ismerte fel őt. Ebből fakadó lelkesedéssel felelt:
"Persze!"
Steve két percig komponálta a képet, kicsit hátrább lépve, a családot instruálva, az iPhone-t fókuszálva, majd felkiáltott:
"Smile!" - és exponált.
Az apa visszakapva az iPhone-t udvariasan megköszönte a segítséget, Steve pedig beült a kocsijába és elhajtott. A család eközben az iPhone-on nézte vissza a fotót, megállapították, jól sikerült. Majd beültek és elhajtottak.
Ekkor láttam utoljára Steve Jobst.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése