Az elemzők azonnal megmagyarázták, miért csökkentette az Apple a MacBook Pro „retina" gépének árát, miközben erősebbé tette azt, az indok vagy ok vagy magyarázat az, hogy az előző év hasonló időszakához képest visszaesett a mobil Mac eladás. Szerintük ennek oka az iPad, amelyet a potenciális MacBook Pro vevők választanak a Mac helyett. Tim Cook, az Apple épp regnáló vezetője szerint ez az érv nem állja meg a helyét. Ám a számok szerint a 2012. decemberében eladott 4,1 millió Mac pont 21 százalékkal kevesebb, mint a 2011. decemberében eladott mennyiség. Azaz minden ötödik vásárló elveszett.
Az Apple bevétel terve januárban harmadik egymást követő alkalommal maradt el a Wall Street várakozásától (ez az általános üzleti világ várakozása), ennek oka - az elemzők szerint - a kevesebb iPhone eladás, a szimpatizánsok szerint az Apple lassan elveszti dominanciáját ezen a piacon.
Az árakat az Apple hazai webboltjában érdemes leellenőrizni, a drágább gépek 50-70 ezer(!) forinttal lettek olcsóbbak, de a legkisebb árcsökkentés is meghaladja a húszezer forintot. A legerősebb MacBook Pro „retina" már 2,7GHz-es négy magos i7 processzor által hajtott és alapban 16GB memóriával szerelt. Ahogy ez egy csúcs Machez illik. Az említett irányadó webbolt mellett érdemes a viszonteladókat is zaklatni, Facebookon követni, rendszerint ott „szórják ki" a régi, kifutó termékeket, illetve ajánlhatnak kedvezőbb árat.
Van-e szebb Valentin napi ajándék, mint egy retinás MacBook Pro? (A Gonosz Almalap szerint igen: két retinás MacBook Pro.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése