Tudtad, hogy az Amazon is az amerikai garázs-cég legendák egyike? Jeff Bezos egy jellegzetes amerikai kertvárosi garázsból indult vállalkozása mára 53 négyzetkilométernyi raktár területet használóvá bővült - már ha a bővült a helyes kifejezés. Ez az ötvenhárom négyzetkilométer Budapest tizede, vagy a Szerencs vagy Nagykáta teljes területe.
- Az Amazon.com neve kis híján Cadabra lett, az abrakadabra után. Ám Jeff Bezos ügyvédje elírta a szót, a halott test jelentésű „cadaver"-ré. Ami persze nem maradhatott cégnév. (A Gonosz Almalap ilyenkor elmereng az ügyvéd szellemi képessége felett, vajh, ki adná cégének a „hulla" nevet? Tudom, Amerika, de akkor is... by the way: Dead Kennedys?)
- Végül két ok miatt is az Amazon.com mellett döntött Bezos. Egyrészt a név utal a méretre (folyóra, te Gonosz!) - a szlogen is ezt támasztotta alá: "Earth's biggest book store", azaz "a Föld legnagyobb könyvesboltja" -, másrészt a weboldalak listázásánál az 'a'-val kezdődő név előny.
- Az Amazon raktárméreteit már említettük, kapacitásuk pedig akkora, hogy tízezer olimpiai uszoda vizét is tárolhatnánk bennük. Mérnökök számára: 12,5 köbkilométer vízről beszélünk.
- Az Amazon első eladott könyve a "Fluid Concepts & Creative Analogies: Computer Models of the Fundamental Mechanisms of Thought" címet viselte.
- Az Amazon mostani logóját alulról narancssárga mosoly fogja át, amely 'a'-tól 'z'-ig mutatva jelzi: „a cég bármit bárkinek elszállít bárhová a világon".
- Bármilyen pozícióban is dolgozik valaki az Amazonnál, két évente két napra be kell ülnie a vásárlók panaszait fogadó részlegbe, hogy megértsék és átérezzék a cég legfontosabb munkafolyamatát. (Gonosz Almalap: és aki ott dolgozik, az hova ül át?)
- Az Amazon az elektronikus kereskedelemben piacvezető, Észak-Amerika tekintetében. Az Amazon részesedése épp úgy tíz százalék, mint az Office Depot, Stapes, Apple, Dell, WalMart, Sears és Liberty-é együtt. A maradék 80 százalékon több ezer cég osztozik.
- Tavaly 49 percre leállt az Amazon szájtja. Ez, becslések szerint 5,7 millió dolláros (1,25 milliárd forintos) bevétel kiesést jelentett. Ez percenként 27,6 millió forint, másodpercenként 460eFt, e cikk elolvasása alatt nagyjából 50 millió forintért forgalmazott az Amazon.
- Az Amazon felhasználója átlagosan 189 dollárért (45eFt) vásárol, ez ötször több, mint az eBay vásárló által költött összeg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése