2013. október 10., csütörtök

A Big Data randizik a pszichológiával

A Big Data napjaink egyik info-kulcsszava, mint volt a multimédiás-cd vagy vékony-kliens. Tudjuk, hogy cégek és állami szervek irtózatos mennyiségű adatot halmoznak fel, amelyeket megpróbálnak feldolgozni, mielőtt belefulladnának (van ilyen irányú kívánságlista is) vagy fejükre omlana (dettó). Saját magunk is szembesülünk a nagyadat feldolgozási problémájával: vajon az összes olyan személyt töröltem a telefonomról, akit az új párom nem akar ott látni? Nagyadat az összes személy, amit szűrni kell a megadott feltétel szerint - remélem, érthető a példa. Sok adatból bármi kinyerhető, kimutatható, hisz Mark Twain is megmondta: hogy háromféle hazugság létezik: hazugság, szemérmetlen hazugság és a statisztika.
Most mégis egy hetvenöt-ezer résztvevős felmérés adatairól írnék, mert érdekesnek találtam. A felmérésben amerikaiak vettek részt, ők a kutatóknak hozzáférést adtak Facebook fiókjukhoz. Az elemzés a bejegyzések szövegét vizsgálta és képzett csoportokat. A következő ábrák az egyes csoportokat jellemző szóhasználatot mutatják, klikk a teljes mérethez.

Állapot szerint:


Életkor szerint:

Férfi-nő:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése