Le. Legalábbis erre lehet következtetni a lenti grafikonról, amelyen az Apple amerikai piacrészesedésének változását ábrázoltuk a Gartner adatai alapján, negyedéves bontásban - ahogy az Apple azt rendszeresen és kötelezően közzéteszi. A kis zöld körök a karácsonyt magába foglaló negyedévet jelzik, jól látható a növekedés periodikussága - az idei IV. negyedéves adat természetesen becslés.
Idén az eddigi minta változik, a tavaszi-nyári visszaesést nem követi őszi kapaszkodás, ahogy eddig. A Gartner elemzői szerint ennek az az oka, hogy bár erős az idei Back-to-School (Vissza a
jövőbe suliba!) kampány is, ám a diákok MacBook Bármi helyett iPadet vesznek, az pedig a grafikonon nem ábrázolt.
Ha pedig igaz az idei karácsonyi negyedéves jóslat, akkor az azt jelenti, hogy megtörik a 2006 óta futó trend, és először csökken az Apple piacrészesedése az egy évvel korábbihoz képest.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése