2014. május 20., kedd

Nyílt nap a Kürt Akadémián: Net-Works (újra)

Újra, mert már egyen voltam, kettőre meg jelentkeztem, de esett az eső, szült a macska - szóval nem jutottam el. De múlt pénteken sikerült. Az első alkalom kimondott csalódás volt, a mostani - hogy az összegzéssel kezdjem - jobban tetszett, elalélni azért nem sikerült, ha sikerült volna, akkor a hat órakor Érdre lecsapó Ivett magamhoz térített volna.


Networking

Aki még nem találkozott a Kürt képzésével, és az online kommunikáció területén készül leélni a következő öt-tíz évét, annak irány a képzés. Ennek ára továbbra is borsos, de mostanra egyértelművé tették, a networks képzés mellett a networkinget is megkapja a hallgató. Azaz, nem csak a tanárait piszkálhatja utólag is, de a korábbi hallgatókkal is össze-netelődhet. A Kürt Akadémia lelkesen szervezi meet-upjait, ahol személyesen is összefuthatunk.
Az oktató listát végignézve valóban rangos nevekkel találkozunk. Az a pár oktató, akiket szintén gyilkolásztam az "éredemes-e?" kérdéssel, mind elmondta, hogy a) ha networkölök is, akkor feltétlen, b) a zárt napok sokkal jobbak, aktívabbak, mint a nyíltak és c) a Kürtnek mindig sikerül feltölteni a csoportját ezen az áron.
A bevezető előadás részeként a fentiek is elhangzottak, bár más megfogalmazásban. Ajánlották a netharsona blogot, mint a hallgatók(?) írta blogot.
A nyílt nap a "Content is King" jegyében esett meg a résztvevőkkel. A hallgatók korábbi feladat volt a nyílt napra jelentkezés megszervezése ilyen-olyan kampánnyal. Én még egy régi regisztráció miatt kaptam mailt - amúgy egyébként kettőt is (a 2009-kezdetű törlése mutatja meg, hogy a Kürt Akadémia szeme mindent lát), mert duplán szereplek az adatbázisban. Esetleg az email kampányokkal foglalkozó napon erről is lehetne beszélni, imho.

Kozári István / mosaic transformation Agency

Az első előadás a videózással, a videó-hirdetésekkel foglalkozott. Az online videó jön - hangzott el, de nem futottunk bele közhelyekbe. Magyarázatként elhangzott a növekvő sávszélesség, a háztartások változó felszereltsége (két előadó is a VHS kazettát említette, mint antik eszközt ... hát a hétfői adásszüneti nap már smafu?). Régen az Onedin családot együtt nézte a család, és ez adott beszédtémát, ma már, aki akarja, annak ott a video-on-demand. Telefonon 17, tableten 30, számítógépen 43, míg tévén átlag 43 percet nézünk videót - olvastuk le egy szlájdról. Amelyet a tanuló-csoport amúgy minden előadótól megkap. Jó!
Ezt követően a videó hirdetések elnevezései, majd az elnevezések dinamikus változásairól esett szó mutatván, az előadó nem idefele jövet olvasott a téma után és dobott össze Macen egy szlájdsót.
Ha én hallgató lettem volna, biztos megkérdezem, hogy ez szép meg jó, de melyiket mikor érdemes használni? Mit mutat a statisztika a honlapot elfedő arcomba-nyomott videóról? Avagy mi egy-egy videó bekerülési költsége? Megtérül-é-e? YouTube vagy Vimeo? És ha rajtam kívül mindenki tudja, hogy kell céges YouTube csatornát csinálni, de én nem, akkor azt is megkérdezném.

Lakner Bertold / Neo Interactive

A Neo az egyik meghatározó szereplője a magyar internetes hirdetési piacnak. A jól összefogott előadás megtette a tiszteletkört a hagyományos fényképezés, fénykép-megosztás felé, majd irányt vett a netes fényképmegosztás, stock-fotó, felhasználási jogok felé. A Flickr[Yahoo], FB/Instagram és Pintarest áttekintését követően Lakner (Mac, Keynote és Aperture) beszélt a mit szabad és mit nem, jogokról, említve a Creative Commonst is.
Ha én hallgató lettem volna, biztos megkérdezem, hogy melyiket mikor érdemes használni. Hogy a blogba a képet Flickersítsem-e előtte, vagy se. És mi az a Snapchat? Hol nyomuljak a hogy, ha ilyen vagy olyan a célom.

Végvári Imre / mosaic transformation Agency

Az előadás címében ott volt a mém, így ezt a prezit össze tudtam vetni a másfél évvel ezelőttivel: l. Mémek és az elmevírus részt. Bár a mostani előadáson több tény hangzott el a mémmel kapcsolatban, most is átfordult előadásból mém-videó nézőbe a háromnegyed óra. Persze, hogy kellenek az elmémesedett videók, de aki három után nem érti, mi a mém, annak ez a képzés nem jár. A mém-generátorok megtekintése hasznosabb lett volna, ahogy annak a magyarázata, hogy lehet - maradjunk itthon - valamit elmémesíteni. Mert az, hogy én, kisbélapista vagy ferenczygábor osztom az általam alkotottat, még sehol sem vagyunk, max. az ismerőseim törölnek minden közös fórumról.
A négy órát záró gyakorlat is hasonlított a korábbira, most a Kürtről jelentette meg a Forbes, hogy a NetWorks képzése nincs az első tízben (minőségben, nem árban :). Ezt kellett a hallgatók zárt FB csoportjában kommentelni vagy mém-generátorral támadni vagy cáfolni. A legszellemesebb (tudom, ízlések és pofonok) az utolsó sorból érkezett: "Elkürték!"

Összefoglalva

Lásd a bevezetőben. Megválaszolatlan kérdés maradt az, hogy miért "Content is King"?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése